Ystävyysseurakuntamme Aunuksen ev.lut. seurakunta

Ystävyysseurakuntamme Venäjän Karjalassa, Inkerin kirkon alueella.

Seurakunta on perustettu virallisesti vuonna 1992. Oma kirkko seurakunnalle valmistui vuonna 1999. Kappeliseurakunta toimii Vitelen kylässä.

Seurakuntaa johtaa pastori Igor Pokormjaho. Aiemmin Vitelen kappeliseurakunnassa oli oma pappi, mutta virka on ollut jo pitempään avoinna. Loppuvuodesta 2020 Inkerin kirkko vihki papiksi opiskelevan Vlad Golybovasin katekeetaksi Aunukseen. Hän voi rajoitetusti toimia
papin tehtävissä. Muita työntekijöitä ovat kanttori, nuorisotyöntekijä, pyhäkoulusihteeri, suntio-diakoni ja kirjanpitäjä. Eri työryhmissä on vapaaehtoistyöntekijöitä. Toiminnallisesti seurakunta alkaa olla omavarainen.
Aunuksen kirkon sähköpostiosoite: lut_church(AT)onego.ru

Aunustyön tukiryhmä Savonlinnassa

järjestää tilaisuuksia Aunuksen seurakunnan tukemiseksi.
Tukiryhmän jäsenet: Jorma Marjokorpi (pj.), Tuija Timonen-Konsti (sihteeri), Jarmo Keränen, Kaija Koivunen, Taisto Kontinen, Erkki Kosonen, Vesa  Luostarinen, Tuula Parikka, Mirja Petrelius, Seppo Rautiainen,  Anna-Liisa Uimonen, Martti Konsti (kirkkoneuvoston edust.) ja Sammeli Jumtunen (työalasta vastaava teologi).

Aunustyön tukeminen

Seurakuntamme tukee taloudellisesti Aunuksen seurakuntaa. Erityiskohteenamme ovat Ylä-Aunuksen ja Kotkatjärven kylät. Teemme kylävierailuja ja osallistumme hengellisiin tilaisuuksiin. Tuemme Ylä-Aunuksen lahjakkaita opiskelijoita heidän opinnoissaan.

Sinäkin voit halutessasi tukea taloudellisesti Aunuksen toimintaa.

Aunuksen kunnan alueella on paljon hätääkärsiviä nuoria ja lapsiperheitä. Työttömyys on suuri ongelma Aunuksen alueella.

Pankkiyhteys:
Osuuspankki  FI 42 5650 0410 0052 45  "Aunus-työ"
Nordea  FI 74 2365 1800 1228 66  "Aunus-työ"

Muistathan rukoilla sekä Aunuksessa
että Suomessa tehtävän työn puolesta!