Rippikoulut 2024

Ajankohtaista:

Rippikouluilmoittautuminen käynnissä 1.-10.9.2023. Vuoden 2024 rippikouluun ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT!

Mikäli myöhästyit ilmoittautumisesta ja haluat vielä ilmoittautua rippikouluun, ota yhteys rippikoulutyöstä vastaavaan pappiin, Antti Rahikaiseen p. 044 776 8029 tai antti.rahikainen(a)evl.fi

Iltarippikoulu kokoontuu kevään aikana Savonlinnassa seurakuntakeskuksella valittuina arki-iltoina (noin joka toinen viikko) muutaman tunnin kerrallaan. Konfirmaatio Savonlinnan Tuomiokirkossa lauantaina 8.6. klo 10. Hyvä vaihtoehto suorittaa rippikoulu jo ennen kesää, jos leirimuotoinen rippikoulu ei ole sinun juttusi.

Kaupunkirippikoulu  kesäkuun alussa 3.-9.6. Savonlinnassa seurakuntakeskuksella, konfirmaatio lauantaina 15.6. klo 10 Tuomiokirkossa.
Kaupunkirippikoulu on hyvä vaihtoehto suorittaa rippikoulu kesällä, jos leirimuotoinen rippikoulu ei kuulosta sopivalta vaihtoehdolta. Kaupunkiriparilla pääsee yöksi kotiin nukkumaan.

Leiririppikoulut kesällä:

(HL)=Hirvaslahden leirikeskus, (PS)=Pappilansaaren leirikeskus

Leiri 1: 4.–10.6., konfirmaatio su 16.6. Tuomiokirkossa (HL)
Leiri 2/KM: 4.–10.6., konfirmaatio su 16.6. Kerimäen kirkossa (PS)
Leiri 3: 11.–17.6., konfirmaatio su 30.6. Tuomiokirkossa (PS)
Leiri 4/SU: 25.6.–1.7., konfirmaatio su 7.7. Sulkavan kirkossa, la 13.7. Tuomiokirkossa (HL)
Leiri 5/PH: 25.6.–1.7., konfirmaatio su 7.7. Punkaharjun kirkossa (PS)
Leiri 6/EK: 2.–8.7., konfirmaatio la 13.7. Enonkosken kirkossa, su 14.7. Tuomiokirkossa (HL)
Leiri 7/KM: 2.–8.7., konfirmaatio su 14.7. Kerimäen kirkossa (PS)
Leiri 8/SR: 9.–15.7., konfirmaatio la 20.7. Tuomiokirkossa, su 21.7. Savonrannan kirkossa (HL)
Leiri 9: 9.–15.7., konfirmaatio su 21.7. Tuomiokirkossa (PS)
Leiri 10/RS: 16.–22.7., konfirmaatio su 28.7. Rantasalmen kirkossa (HL)
Leiri 11/KM: 16.–22.7., konfirmaatio la 27.7. Tuomiokirkossa, su 28.7. Kerimäen kirkossa (PS)
Leiri 13: 23.–29.7., konfirmaatio la 3.8. Tuomiokirkossa (PS)

Kaikki voivat hakea mille tahansa leirille riippumatta asuinpaikasta. Kappeliseurakunnissa konfirmoitavien ryhmien ohjaajina on ensisijaisesti kappeliseurakunnan työntekijöitä. Seurakuntajakso on pääsääntöisesti mahdollista suorittaa omassa kappeliseurakunnassa. Konfirmaation voi käydä omassa kotikirkossa myös muun kuin oman ryhmän kanssa, jos esimerkiksi ajankohdaltaan ainoan sopivan leirin konfirmaatio on muualla. Tästä täytyy sopia erikseen ryhmänohjaajan kanssa seurakuntajakson aikana.

Alkukesän rippileirit ovat perinteisesti kaikista suosituimpia, emmekä voi valitettavasti kaikkia halukkaita niille sijoittaa leirikeskuksien tilojen rajallisuuden vuoksi.

Kun harkitset leirille lähtöä, ota nämä huomioon...

• pystytkö olemaan mukana ryhmässä?
  • ovatko mahdollisen sairauden oireet hallinnassa, ja oletko yhteistyökykyinen tai omatoiminen lääkityksesi hoitamisessa (oireilu ei saa kuormittaa kohtuuttomasti nuorta itseään, kavereita, isosia tai työntekijöitä)?
  • pystytkö olemaan osan päivästä ilman puhelinta?
  • onko sinulla kyky huolehtia henkilökohtaisesta hygieniasta ja riittävästä syömisestä leiriolosuhteissa?

Huom. ilta- ja kaupunkiripareilla nämä haasteet eivät ole välttämättä este :-)

Leirijako:

Vahvistuksen nuoren rippikoululeiristä lähetämme huoltajalle sähköpostilla 15.9. klo 16 mennessä.
Samassa sähköpostissa saatte tiedon leiriryhmän ensimmäisestä kokoontumisesta sekä ryhmän vetäjien yhteystiedot.

Jos sähköposti ei ole ko. ajankohtaan mennessä saapunut, tarkastakaa myös roskapostikansiosta.
Mikäli viestiä ei löydy sieltäkään, ottakaa yhteys ma 18.9. nuorisotoimiston sihteeriin.