Diakoniatyö

Diakoniatyö on kristilliseen uskoon ja rakkauteen perustuvaa palvelua. Se on toivon tuoja ja pyrkii eheyttämään elämää auttamalla ihmistä kokonaisvaltaisesti antamalla henkisen ja hengellisen tuen lisäksi tarvittaessa aineellista apua. Diakonia toimii osallisuuden, oikeudenmukaisuuden ja ihmisarvoisen elämän puolustajana yhteiskunnan palvelujärjestelmän rinnalla.

Yksilökohtaiseen työhön kuuluu vastaanottotoiminta, koti- ja syntymäpäiväonnittelukäynnit. Ryhmätoimintaa on vanhuksille ja päihde-ja mielentervyskuntoutujille. Laitoskäyntejä ja vierailuja tehdään vanhuksia ja vammaisia hoitaviin palvelu- ja asumisyksiköihin. Lisäksi järjestetään kaikille avointa ryhmätoimintaa, retkiä, leirejä, juhlia ja tapahtumia.

Kansainväliseen diakoniaan kuuluu vuosittainen yhteisvastuukeräys, jonka tuotolla autetaan lähimmäistä lähellä ja kaukana.

Seurakuntien yhteistyönä järjestetään leiritoimintaa päihde- ja mielenterveyskuntoutujille, ikäihmisille ja kehitysvammaisille. Omaishoitajille ja kuulo- ja näkövammaisille sekä kehitysvammaisille on kirkkopyhiä.

Diakoniatyö tukee apua tarvitsevia taloudellisesti pienin avustuksin osto-osoituksina elintarvikeliikkeisiin. Myös pakasteruokaa saatavilla  Erityisissä taloudellisissa kriisitilanteissa voidaan anoa avustusta Kirkon diakoniarahastoista, Tukikummeilta tai Kotimaanapu.fi kautta.

Diakoni Marja Mustonen p.0408655653

lastenohjaaja - diakoniatyöntekijä
Enonkosken kappeliseurakunta Savonlinnan seurakunta
Kirkkotie 8
58175 Enonkoski

Varhaiskasvatuksen lähiesihenkilö 31.12.2024 asti.