Kaarnetsaari (vuokrattu)

Rantasalmen leirikeskus Kaarnetsaari (vuokrattu)

Kaarnetsaari, 58900 Rantasalmi

Kaarnetsaari sijaitsee rauhoitetun Linnansaaren kansallispuiston vieressä. Savonlinnan seurakunta on vuokrannut leirikeskuksen matkailukäyttöön Järvisydän Oy:lle viideksi vuodeksi.

Tilojen varustelu

Leirikeskuksessa on majoitustilaa maksimissaan noin 40 hengelle. Leirikeskuksessa on päärakennuksen (opetustila, ruokailutila, suihkutilat, keittiö ja majoitushuoneita) lisäksi 3 erillistä majoitusrakennusta, joissa 7 eri huonetta, ekologinen WC-rakennus sekä sauna.

Piha-alueella on lentopallokenttä, sulkapallokenttä, pingislautoja, tikanheittopaikkoja yms.

Historia

Linnansaaren kansallispuiston läheisyydessä sijaitsee noin 16 hehtaarin suuruinen Kaarnetsaaren saari, jossa on Rantasalmen seurakunnan alueen pitkäaikaisena leirikeskuksena toimineet tilat. Vesimatkaa mantereelta, Mustanlahden satamasta, kertyy noin 3 km.

Kaunis Valon kappeli vihittiin rakennuksena käyttöön 28.8.2005. Se on valmistettu saaren männyistä tehdyistä hirsistä. Kappelissa on järjestetty leirikirkkoja, kesäiltoja, hartauksia ja avioliittoon vihkimisiäkin. Saarta kiertää kaunis luontopolku, jonka varrelle on pystytetty valkoinen risti vanhan leirikirkon paikalle.

Kaarnetsaaren kesätoiminnan lisätiedot ja varaukset
Tilaisuuksia varten: Järvisydän Oy, p. +358 20 729 1760
jarvisydan(at)saimaaholiday.net