Sielunhoito

Ihmisenä meillä on tarve kokea toivoa, turvallisuutta, rakkautta, anteeksiantamusta ja elämän merkityksellisyyttä. Toisinaan elämä kuitenkin asettaa eteemme vaikeita  kysymyksiä ja tilanteita jotka tuovat ahdistusta.  Silloin voi herätä tarve saada puhua jollekulle luotettavalle ihmiselle.

Sielunhoito on ihmisen auttavaa kohtaamista, tukemista ja lohduttamista elämän kaikissa kysymyksissä.

Vaikka kuunteleva korvana onkin ihminen, seurakunnan työntekijä, on sielunhoidon syvin avun lähde Jumalan rakkaus.

Sielunhoito on pääosin kuuntelemista ja keskustelua Jumalan rakkauden hoivassa, mutta sen välineitä voivat olla myös Raamattu, rippi ja ehtoollinen.

Keskustelu on aina luottamuksellinen.

Jos sinulla on tarvetta sielunhoidolliseen keskusteluun, voit ottaa suoraan yhteyttä kehen tahansa seurakuntamme pappiinLinkki avautuu uudessa välilehdessä.​

”Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala,
sinua kantavat ikuiset käsivarret.”
(5. Moos. 33:27)