Lähetys

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt. 28:19-20)

Rantasalmella kokoontuu säännöllisesti kaksi lähetyspiiriä: kirkonkylän ja Mielojärvi-Hiltulan lähetyspiirit. Kokoontumiskerrat näkyvät kirkollisissa ilmoituksissa paikallislehdissä ja seurakunnan nettisivuilla.

Kirkonkylän lähetyspiiri kokoontuu joka toinen maanantai klo 14. Lisätietoja voi kysyä Raili Eroselta ja Mielojärvi-Hiltulan piiristä Anna-Liisa Härköseltä.

Kirkon eteisaulassa on ympäri vuoden avoinna lähetyspiste, josta voi ostaa ja johon voi tuoda villasukkia ja -lapasia tms. nimikkolähettien työn hyväksi. Kiitos sinulle!

Kirkkosalissa on lähetyskynttelikkö, jonka varat lahjoitetaan nimikkotyölle.

Ulkomaista lähetystyötä ja kansainvälistä diakoniaa seurakunnat tekevät kirkon omien lähetysjärjestöjen ja Kirkon Ulkomaanavun kanssa.

Seurakuntamme lähetystyöstä vastaa lähetyssihteeri Kristiina Rankila, kristiina.rankila@evl.fi  044 776 8031, Kirkkokatu 17, 57100 Savonlinna

Pieni lähetysaiheinen sanasto   Tutustu kirkon lähetystyön peruslinjauksiin (2015)

Nuttuneuleita Kansanlähetyspäivillä Lahdessa