Päihde- ja mielenterveystyö

Seurakunta tarjoaa mahdollisuuden luottamuksellisiin keskusteluihin hengellisistä ja henkilökohtaisista asioista. Seurakunta haluaa olla tukenasi myös silloin, kun haluat jutella päihteiden mukanaan tuomista asioista ja ongelmista.

Tavoitteena on tukea päihde- ja mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä ja heidän läheisiään. Jos epäilet, että sinulla on päihderiippuvuus, ota yhteyttä myös terveyskeskukseen. Pyrkimystäsi päihteettömään elämään voidaan tukea ja sitä kautta parantaa elämänlaatuasi. Seurakunnan diakonia auttaa tarvittaessa myös taloudellisissa ongelmissa. Haluamme välittää kristillistä toivon sanomaa.

Sulkavan kappeliseurakunnan diakoniatyö järjestää joka toinen viikko kaikille avoimen yhteisöruokailun Sulkavan seurakuntatalolla (Vilkaharjuntie 1). Kevään 2024 ensimmäinen ruokailu on torstaina 11.1. klo 12. Ruokailuun ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tilaisuudessa ei kerätä kolehtia, mutta halutessaan ruoasta voi maksaa vapaaehtoisen maksun. Ruokailut ovat oivallinen mahdollisuus tavata tuttuja ja porista mieltä painavista asioista toisten ruokailijoiden tai diakoniatyöntekijän kanssa.

Vertaisena vierelläsi -senioriryhmän kokoontumisia jatketaan, mikäli ryhmään löytyy osallistujia. Ryhmän tarkoituksena on koota yhteen heitä, joilla on nyt tai on ollut aiemmin päihteiden kanssa hankaluuksia. Ryhmä on tarkoitettu sinulle, jos olet kiinnostunut omasta hyvinvoinnistasi tai haluat muutosta elämääsi.

Ota yhteyttä diakoni Anne Boréniin (p. 040 540 6738), jos olet kiinnostunut ryhmätoiminnasta tai haluat jutella mieltäsi painavista asioista.