Huosion Kirkkometsä kutsuu!

Tervetuloa tutustumaan Huosion Kirkkometsän alueeseen ja viettämään iltapäivää luonnossa liikkuen sunnuntaina 29.8. klo 13-18.

Huosion kirkkometsä kutsuu

Iltapäivän ohjelmassa on luontokirkko Huosion MetsäkirkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä opastettuja vaelluksia niin kävellen kuin maastopyörällä. Huosion LeirimajanLinkki avautuu uudessa välilehdessä ympäristössä voi kokeilla erätaitoja partion toimintapisteillä ja lapset pääsevät tutustumaan Muumi-retkeilykoulun toimintaan. Kahvi- ja lettupannut ovat kuumana nuotiolla Leirimajan pihassa koko iltapäivän ajan. Nuotiolla voi myös paistaa omat makkarat. Nuotion ääreltä löytyy Savonlinnan seurakunnan työntekijöitä juttuseuraksi koko iltapäivän ajan. Nokipannukahvia ja kahvileipää on tarjolla myös Valkeislammen laavullaLinkki avautuu uudessa välilehdessä siellä käyville.

Ohjelma su 29.8. klo 13-18

klo 13 Luontokirkko Huosion Metsäkirkossa (Ukonmurrontie, 58200 Kerimäki). Toimittajina Leena Paintola ja Pia Rask. Luontokirkon jälkeen annetaan ohjeet iltapäivän toiminnasta.

klo 14 -18 Nuotiokahvia, kahvileipää ja lettuja tarjolla Huosion leirimajan pihapiirissä (Ukonmurrontie 74, 58200 Kerimäki). Seurakunnan työntekijöitä tavattavissa.

klo 14 Lähtö vaelluksille
1)    Kävely Huosiojärven ympäri. Kesto n. 1,5-2 h. Kahvit laavulla. Lähtö Leirimajan pihasta ja paluu samaan paikkaan.
2)    Lyhyempi kävely Huosiojärven pohjoispäässä. Kesto noin tunti. Lähtö Leirimajan pihasta ja paluu samaan paikkaan.
3)    Opastettu maastopyörävaellus harjumaisemissa. Kesto n. 1,5 h. Kalustona toimii parhaiten hyväkuntoinen maastopyörä. Lähtö Leirimajan pihasta ja paluu samaan paikkaan.

klo 14-16 Partiolippukunta Savon Saukkojen toimintapisteitä Huosion leirimajan ympäristössä.

klo 14-16 Lasten oman Muumi-retkeilykoulun tehtävärasteja Huosion leirimajan ympäristössä. Rasteilla ja toimintapisteillä harjoitellaan erätaitoja seurakunnan lastenohjaajien ja partiolaisten opastuksella. Ohjaajina Sanna Eevala ja Merja Hacklin sekä partiolaiset.

Säävaraus

Tapahtumaa ei järjestetä rankkasateen sattuessa. Mahdollisesta peruuntumisesta ilmoitetaan lauantaina 28.8. klo 18 seurakunnan etusivulla savonlinnanseurakunta.fi

Tärkeitä ohjeita tapahtumaan saapuville

Muista sään mukainen varustus ja hyvät jalkineet. Ota omat eväät mukaan (esim. makkaraa nuotiolla paistettavaksi). Seurakunta tarjoaa kahvia, mehua, kahvileipää ja lettuja.

Huosion majan ja Metsäkirkon läheisyydessä ei ole varsinaista parkkipaikkaa, vaan pysäköinti tapahtuu Majan piha-alueelle ja tuloteiden varsille. Paikan päällä ja tuloreitillä on pysäköinnin ohjaajia. Seurakunta suosittelee sopimaan kimppakyytejä, jolloin parkkitilaa riittää paremmin kaikille. Mikäli moni tulee omalla autolla, kannattaa varautua kävelemään loppumatka Ukonmurron tieltä asti. Pysäköintiin ja kotiinlähtöön kannattaa varata aikaa riittävästi.

Saapumisohje ja lisätietoa alueesta sivulla savonlinnanseurakunta.fi/huosio >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-08-13 11:37:00.0