Juha Hakalasta kasvatuksen työalajohtaja

Savonlinnan seurakunta keskittää lapsi-, nuoriso-, varhaisnuoriso-, erityisnuoriso- ja rippikoulutyön yhden viranhaltijan johdettavaksi. Kirkkoneuvosto hyväksyi 1.6. kokouksessaan esityksen, jonka myötä Juha Hakalasta tulee seurakunnan kasvatuksen työalajohtaja. Aikaisemmin Hakala on toiminut Savonlinnan seurakunnassa johtavana nuorisotyönohjaajana ja vastannut Punkaharjun alueen nuorisotyöstä vuodesta 2007 alkaen.

Virkajärjestelyn myötä seurakunta hakee kasvatuksen työalalle keskitetyn suunnittelun ja johtamisen tuomia synergiaetuja. Vastaava järjestely on käytössä mm. Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnassa.

Kasvatuksen työalajohtajan tehtäviin kuuluu:

-Varhaiskasvatuksen ja nuoristyön työalojen johtaminen, kehittäminen ja hallinnollisten asioiden hoitaminen.

-Lapsi-, nuoriso-, varhaisnuoriso- ja rippikoulutyön esimiestehtävät

-Yhteistyöverkostoista huolehtiminen

-Työntekijöiden rekrytoinnista ja riittävyydestä huolehtiminen sekä työvoiman tarkoituksenmukaisesta käytöstä ja sijoittelusta vastaaminen.

-Iltapäivätoimintaan liittyvistä asioista vastaaminen

-Tehtäväalueen ulkoisesta ja sisäisestä tiedotuksesta vastaaminen

Juha Hakala keskittyy jatkossa kasvatuksen työalajohtajan tehtäviin. Punkaharjulla seurakunta on jatkossakin läsnä eri ikäisten lasten ja nuorten elämässä, mutta kasvot vaihtuvat. Nuoristyön henkilöjärjestelyt Punkaharjun alueella sovitaan syksyn toiminnan käynnistymiseen mennessä.

Tue Jun 02 10:36:00 EEST 2020