Maatalousyrittäjien parisuhdepäivät alkavat. Ilmoittaudu mukaan nyt!

Savonlinna seurakunnan ja Savonlinnan perheasiainneuvottelukeskuksen järjestämässä maatalousyrittäjien parisuhdepäivässä nostetaan esiin parisuhteen merkitys ja sen vaikutukset ihmisen hyvinvointiin.

Maatalousyrittäjät tekevät kovaa työtä alati muuttuvassa toimintaympäristössä. Taloudelliset haasteet, olosuhteiden arvaamattomuus, työn paljous ja sitovuus leimaavat maataloustuottajien elämää. Sopeutumista, kärsivällisyyttä ja uskoa omaan tekemiseen on tarvittu ja tarvitaan. Seurakunta haluaa olla mukana tukemassa maatalousyrittäjien arjessa jaksamista. Vaikka parisuhteen hoitaminen vaatii oman ponnistuksensa, on sen mukanaan tuomat hyvät vaikutukset vaivan arvoisia. Toimiva ja lämmin yhteys puolisoiden välillä lisää hyvinvoinnin tunnetta, antaa energiaa ja vahvistaa luovuutta. Se antaa merkitystä elämään ja auttaa myös selviämään koettelevien elämän vaiheiden läpi.

Parisuhdepäivän ohjelmaan sisältyy ruokailu, hartaus ja parisuhdeteeman ympärille rakentuva työskentely, jonka pitää perheneuvoja Raili Tiihonen. Mukana on myös seurakunnan papistoa ja diakoniatyöntekijöitä sekä MELA:n Välitä viljelijästä -hankkeen alueellinen hanketyöntekijä Ilpo Lehtinen. Lastenhoito on järjestetty klo 12 alkavan Parisuhde voimavaraksi -työskentelyn ajaksi.

Päivän ohjelma

klo 10.30  Tervetuloa ja hartaus

klo 11  Ruokailu

MELA:n Ilpo Lehtisen puheenvuoro

klo 12  Parisuhde voimavaraksi -työskentely

Jaksaminen ja parisuhde / perheneuvoja Raili Tiihonen

klo 14  Kahvi ja päätös

Parisuhde voimavarana -päivät 2019:

Kerimäellä 7.3. klo 10.30

lmoittaudu 22.2. menn. sari.vauhkonen@evl.fi / puh. 050 3100 190 tai toivo.loikkanen@evl.fi /

puh. 050 540 6111. Ilmoittautumisen yhteydessä kerro ruokavaliotoiveet ja lastenhoitotarve sekä lasten iät. Lastenhoito järjestetty klo 12-14. Lapset osallistuisivat alkuhartauteen ja ruokailuun vanhempien kanssa.

Savonlinnassa 4.4. klo 10.30

Ilmoittaudu 25.3. menn. ma-pe klo 11-12, puh. 044 776 8032 tai perheneuvonta.savonlinnan@evl.fi

Ilmoittautumisen yhteydessä kerro ruokavaliotoiveet ja lastenhoitotarve sekä. Lastenhoito järjestetty klo 12-14. Lapset osallistuisivat alkuhartauteen ja ruokailuun vanhempien kanssa.

2019-01-17 08:34:00.0