Rippikoululaiset keräsivät yli 2000 euroa kehitysmaiden ihmisten auttamiseen

Savonlinnan seurakunnan rippikoululeireille osallistuneet nuoret sekä heidän läheisensä keräsivät Kirkon ulkomaanavun Toisenlaista Lahjaa varten huikeat yli 2000 euroa. Lahjasummalla voidaan esimerkiksi tarjota ateria yli 13 000:lle aliravitsemuksesta kärsivälle lapselle, istuttaa yli sata hedelmäpuuta tai hankkia koulutarvikkeet yli 50 lapselle.  Nuoret saavat päättää lahjan käyttökohteen 1.9. järjestettävässä Isosten startti -tapahtumassa.
nuoret_L.jpg

Idea keräyskohteesta syntyi nuorisotiimissä kun pohdittiin miten kansainvälistä kasvatusta tuotaisiin nuorille konkreettisella tavalla tutuksi.

Toisenlaista lahjaa kerryttivät nuorten oma limsapullo- ja tölkkikolehti, nuorten ja leireillä vierailleiden perheenjäsenten lahjoitukset sekä lauantaina vietettyjen konfirmaatiomessujen kolehti. Jokainen leiri asetti leirin alussa itselleen tavoitteen ja tavoitteen karttumista seurattiin pitkin leiriä.  Leirien lopussa tulokset merkittiin leirikeskusten kolehtimittareihin.

Kuluvan vuoden aikana rippikoulun käy seurakunnassamme yli 300 nuorta.

Lisää tietoa Toisenlaisesta Lahjasta: toisenlainenlahja.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2018-08-22 13:04:00.0