Traktorimessu kotimaisen ruuan puolesta Su 9.6. klo 10 alkaen Punkaharjun kirkossa ja kirkonmäellä

Tapahtumassa on vieraana maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah.

Traktorimessu Punkaharjulla sunnuntaina 9.6.

Punkaharjulla järjestetään 9. kesäkuuta traktorimessu, johon kutsutaan isoja ja pieniä traktorikuskeja sekä ihan kaikkia kotimaisen puhtaan ruuan ystäviä ja kotimaisen ruuantuotannon tukijoita. Traktorimessuun voi saapua traktorilla, joko leikkitraktorilla tai ihan oikealla. Jos traktorikyyti puuttuu, messuun voi toki saapua jalan tai muullakin menopelillä.

Traktorimessu alkaa Punkaharjun kirkossa (Kirkkotie 10) klo 10 pienten traktorikuskien leikkitraktorikulkueella. Messussa toimii liturgina aluekappalainen Sari Vauhkonen ja kanttorina Juho Purontaus. Saarnassa on haastateltavana maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah. Messussa rukoillaan vuoden sadon sekä maataloustuottajien jaksamisen ja hyvinvoinnin puolesta.

Maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah

Messun jälkeen kirkonmäellä on tarjolla oman seudun tiloilta saaduista raaka-aineista valmistettu keittolounas. Lounaasta vapaaehtoinenmaksu Punkaharjun ja Kerimäen diakoniatyölle. Kirkonmäellä voi myös tutustua Perinnekoneyhdistys Puruveden Masinistien erilaisiin vanhoihin ja vähän uudempiinkin traktoreihin. Pienemmille kuskeille on tarjolla taitoajoa polkutraktoreilla.

Kello 13 traktorit lähtevät kulkueena kotimaisen ruuan kunniakierrokselle Punkaharjun kylälle ja Punkaharjun kuuluisalle harjutielle.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Punkaharjun MTK ry, Perinnekoneyhdistys Puruveden Masinistit ry, Punkaharjun urheilijat ja Punkaharjun kappeliseurakunta

2024-04-12 09:47:00.0