Leiriaikuisten koulutus alkaa helmikuussa

Seurakunta etsii lasten ja nuorten leireille vapaaehtoisia leiriaikuisia. Ilmoittaudu mukaan koulutukseen 31.1. mennessä.

Leiriaikuisten koulutus alkaa helmikuussa. Ilmoittaudu mukaan 31.1. mennessä.

Seurakunnan lasten ja nuorten leirit ovat erittäin suosittuja ja moni leiri täyttyy varasijoja myöten heti ilmoittautumisen alettua. Leireillä mukana olevien seurakunnan työntekijöiden aika kuluu pitkälti leirin järjestelyissä ja leiriarjen pyörittämisessä. Uusista leiriaikuisista toivotaan apua erityisesti niille, jotka kaipaavat välittävän ja turvallisen aikuisen läsnoloa.

Leiriaikuinen on  mukana lasten leirillä tai rippikoululeirillä nimenomaan lasten ja nuorten apuna ja voi toimia esimerkiksi pelikaverina jalkapallossa ja lautapeleissä tai olla mukana muissa vapaa-ajan aktiviteeteissa. Erityisesti lastenleireillä tarvitaan myös aikuisia vetämään pajoja, joissa opetellaan esimerkiksi leipomista, askartelua tai vaikka onkimista.

Leiriaikuisen oman elämän tulee olla sellaisessa tasapainossa, että jaksaa olla lasten ja nuorten kanssa ja sietää jonkun verran meteliä. Fyysisen kunnon tulee olla sellainen, että jaksaa olla leirillä.

Seurakunta tarjoaa koulutuksen kaikille leiriaikuisten tehtävästä kiinnostuneille. Koulutus on kaksiosainen ja alkaa helmikuussa 2024. Lisäksi kaikki hakijat haastatellaan. Vapaaehtoista ei jätetä pärjäämään yksin koulutuksen jälkeenkään vaan leireillä olevilta työntekijöiltä saa tukea tehtävään aina tarvittaessa. Työtä ei tehdä yksin vaan vapaaehtoinen on osa työntekijäporukkaa, joka on apuna kaikessa.

Leiriaikuinen voi olla leirillä oman aikataulun mukaisesti.

Kysy lisää ja ilmoittaudu mukaan koulutukseen 31.1. mennessä: sari.o.kaunismaki@evl.fi tai p. 044 776 8019

Kaksiosaisen koulutuksen ensimmäinen koulutuspäivä on su 4.2. klo 13–16 srk-keskuksella.
Ensimmäisen koulutuksen ja haastattelujen jälkeen pääsee halutessaan harjoittelemaan leirille.
Koulutuksen toinen osa järjestetään huhti-toukokuussa. Ajankohta sovitaan osallistujien kanssa.

Tehtävään koulutetut leiriaikuiset pääsevät mukaan kesän 2024 leireille.

2024-01-09 11:53:00.0