Tuomiokirkossa lauletaan syntymäpäivävirsiä ma 13.11. kanttori Katariina Kokkosen kanssa

david-beale-gOsGgt4olNs-unsplash.jpg

Savonlinnan Tuomiokirkkoseurakunnan kanttori Katariina Kokkonen viettää 60-vuotissyntympäivää viikkoa ennen joulua. Seurakunnassa joulukuu on omistettu merkittävimmälle syntymäpäiväsankarille. Niinpä Kokkonen juhlii syntymäpäiviään seurakuntalaisten kanssa jo marraskuun 13. päivänä. Tuolloin on Savonlinnan Tuomiokirkossa yhteislaulutilaisuus Lupa laulaa: Syntymäpäivävirsiä.

Aiemmista Lupa laulaa -tilaisuuksista poiketen kaikki kappaleet ovat Kokkosen valitsemia. Hän kertoilee elämästään yhdessä laulettavien virsien lomassa. Illan aikana selviää mm., mikä virsi sai hänet raivostumaan ja mistä kappaleesta hän oli lapsuudessaan ylpeä - ja miksi.

Juhlan tilaisuudesta tekevät rikkaat ja mielenkiintoiset virsisovitukset, joita Katariinan kanssa ovat toteuttamassa kanttorikollegat Minna Raassina, piano ja Minna Malinen, oboe sekä Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoro.

Lupa laulaa: Syntymäpäivävirsiä ma 13.11. klo 18 Savonlinnan Tuomiokirkossa

2023-11-02 13:19:00.0