Alfa-kurssi alkaa syyskuussa

Alfa-kurssi on kuin aikuisten rippikoulu, joka tarjoaa mahdollisuuden pohtia tuttuja asioita uudelleen yhdessä toisten kanssa tai tutustua kristinuskoon ensimmäistä kertaan.

Kymmenen viikkoa kestävän Alfa-kurssin aiheita ovat mm. Kuka Jeesus oli? Miksi Jeesus kuoli? Miten on mahdollista uskoa? Miksi ja miten rukoilen? Miksi ja miten lukisin Raamattua? Miten voin vastustaa pahaa? Kuka Pyhä Henki on? Mitä Pyhä Henki tekee? Miten Jumala johdattaa meitä? Miten käyttäisin loppuelämän hyvin?

Puhujina toimivat seurakuntamme papit sekä Pekka Hautakangas Loistosta. Aiheista keskustellaan alustuksen jälkeen turvallisesti ja luottamuksellisesti ohjatuissa pienryhmissä.

Syksyn 2023 Alfa-kurssi käynnistyy ke 20.9. klo 18. Tapaamiset Säämingin srk-talolla (Sääminginkatu 4) keskiviikkoisin klo 18 alkaen sekä yhtenä viikonloppuna 18.-19.11. Hirvaslahden leirikeskuksessa. Mukaan voi tulla vielä ke 27.9., mutta sen jälkeen kokoonnutaan samalla porukalla. Ilmoittaudu 13.9. mennessä: ma-pe klo 9-12 p. 015 576 800 tai savonlinnan.kirkkoherranvirasto@evl.fi Lisätietoa Alfa-kurssista: jussi.kinnunen@evl.fi

Videolla viime syksyn Alfa-kurssille osallistuneet Ilta-Säde ja Johanna muistelevat kokemusta kurssilaisena ja kurssin pienryhmän ohjaajana. Mukana myös Kinnusen Jussi. Jussi vastaa myös tulevan syksyn Alfa-kurssin järjestelyistä.

YouTube-video

2023-08-18 09:05:28.0