Oopperajuhlamessua vietettiin Olavinlinnassa sunnuntaina 2.7.

Katso kuvat.

Messun musiikkina kuultiin Jorma Hannikaisen säveltämä Rauhanmaja-kuorofantasia. Upeasta musiikista vastasivat Vihdin Kamarikuoro ja Savonlinnan Orkesteri. Urkuja soitti Kaisa-Leena Hannikainen ja kanttorina oli seurakuntamme johtava kanttori Minna Raassina. Seurakunnan yhdistyneet kuorot toimivat virsien ja liturgisten osuuksien esilaulajana. Messussa saarnasi Espoon hiippakunnan piispa Kaisamari Hintikka ja liturgina toimi vs. aluekappalainen Emiliana Skoog. Esirukouksen lukivat seurakuntamme luottamushenkilöt Anna-Liisa Uimonen ja Poku Sihvonen.

Lämmin kiitos kaikille mukana olleille ja lukuisille vapaaehtosille, jotka osallistuivat messun valmisteluun ja toteutukseen.

Messun myötä seurakunta toivottaa hyvää oopperajuhla-aikaa koko Savonlinnan seudulle!

Oopperajuhlamessussa oli noin 600 osallistujaa.

Messussa toimi liturgina Rantasalmen kappeliseurakunnan vs. aluekappalainen Emiliana Skoog.

Musiikista vastasivat Savonlinnan Orkesteri ja Vihdin Kamarikuoro.

Messussa saarnasi Espoon hiippakunnan piispa Kaisamari Hintikka.

2023-07-02 13:55:44.0