Niin kauan minä tramppaan....

la 2.7. klo 18.00
Vesa Kytöoja

Savonrannan kirkko

Vesa Kytöoja, baritoni ja Taru Ritavesi, piano.

Vesa Kytöoja (baritoni) on oopperalaulaja, joka esittää mielellään kevyempääkin repertuaaria. Hänet tunnetaan myös musiikkiaiheisista radio- ja tv-ohjelmistaan. Oopperaa Kytöoja on tehnyt kotimaansa lisäksi Saksassa ja Ruotsissa ja konsertoinut useissa Euroopan maissa.

Hän on valmistunut Sibelius-Akatemiasta, opiskellut myös Liediä Karlsruhen Musiikkikorkeakoulussa Saksassa ja oopperaa Tukholmassa. Kytöoja on opettanut yli 20 vuotta ja useat hänen oppilaansa ovat päässeet laulun ammattiopintoihin. Musiikkiopintonsa hän aloitti Savonlinnan musiikkiopistossa.

Taru Ritavesi on monipuolinen pianisti, joka on erikoistunut yhteismusisointiin niin laulajien kuin instrumentalistienkin kanssa. Hänellä on pitkä kokemus erilaisten kilpailujen ja kurssien pianistina toimimisesta. Lisäksi hän on voittanut Pieksämäen Poleenin liedpianistikilpailun sekä Cunard Carpathia -kamaripianistikilpailun Lontoossa. Ritavesi on toiminut pitkään säestäjänä ja pianonsoitonopettajana Porvoonseudun musiikkiopistossa sekä pianistina Taideyliopiston Teatterikorkeakoulussa.

Maisteritutkintonsa Ritavesi suoritti vuosina 2001-03 Lontoon Guildhall School of Musicissa korrepetition ja kamaripianismin koulutusohjelmissa. Sitä ennen hän oli opiskeli Prahan musiikkiakatemiassa ja Suomessa. Piano-opintonsa hän aloitti Lappeenrannan musiikkiopistossa.

Tämän konsertin ohjelmisto koostuu vuosien varrelta yhdessä pidetyistä konserteista, mukana on niin liediä, oopperaa kuin musikaaliakin.

Savonrannan kirkkopiiri