Hautojen hoito ja hallinta

Hautapaikka voidaan varata ainoastaan kuolemantapauksen yhteydessä. Hautapaikan varaus, hautojen hallintaa, haudanhoitosopimuksia sekä maksuja koskevat asiat hoidetaan Talvisalon hautausmaan toimistossa.

TALVISALON HAUTAUSMAAN TOIMISTO

Aukioloajat (arkisin) ma-pe klo 9-12
Ajanvarauksella (arkisin) ma-pe klo 12-15 (tee ajanvaraukset klo 9-12 aikaan, puh. tai sähköpostilla)
Puhelin (015) 576 8010
Sähköposti talvisalo.hautausmaa@evl.fi

Haudan hoidosta vastaa haudan haltija. Haltija voi tehdä hoidosta sopimuksen seurakunnan ylläpitämän hautainhoitorahaston kanssa joko hoitokaudeksi (yhdeksi kesäksi ) kerrallaan tai 5 vuodeksi tai 10 vuodeksi. Haudanhoitosopimus haudan jättämisestä seurakunnan hoidettavaksi on tehtävä kirjallisesti. Hoitosopimuksessa sovitaan mm. hoitoajasta, hoitomaksusta, hoitoon kuuluvista tehtävistä. Sopimushaudan hoitoon voidaan sisällyttää mm. kukkien istuttaminen ja hoito, ruohon kylväminen ja leikkaaminen sekä kastelu ja muu hauta-alueen hoito, rikkaruohojen ja roskien poistaminen. Haudan peruskunnostuksen hautauksen jälkeen suorittaa seurakunta.

Ylipuutarhuri, Pasi Inkinen
Työnjohtaja, Olli Vilkko

Voimassa olevat hinnastot

Hautaustoimen maksut 2024 (PDF)Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Hautainhoitohinnasto 2024 (PDF)
Hautausmaat
Hautajaiset

Surun kohdattua -opas (PDF)Linkki avautuu uudessa välilehdessä on laadittu omaisten tueksi ja avuksi hautaukseen liittyvissä järjestelyissä.

Linkki avautuu uudessa välilehdessä