Tuomiokirkkoseurakunta

Tuomikirkkoseurakunta toimii Savonlinnan kaupungin alueella. TuomiokirkkommeLinkki avautuu uudessa välilehdessä on koko laajan seurakuntamme pääkirkko. Kirkon nimi juontuu Savonlinnassa vuosina 1896-1924 sijainneesta piispanistuimesta. Tuomiokirkon suunnitteli arkkitehti A.H. Dahlström, rakennustyö tehtiin vuosina 1874-78 ja kirkko vihittiin käyttöön 2.2.1879. Talvisodan lopulla 1.3.1940 kirkko vaurioitui pommituksessa. Uudelleenrakentaminen tehtiin vuosina 1947-48 arkkitehti B. Lilljeqvistin suunnittelemana. Kirkon korkeus ristin huippuun on 51 metriä. Tuomiokirkossa on messu joka sunnuntai klo 10.

Toinen kirkkomme sijaitsee Pääskylahdessa. Pääskylahden kirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessä rakennettiin 50-luvulla palvelemaan kasvavan ja kukoistavan teollisuusyhteisön asukkaita. Pääskylahden kirkossa järjestetään Puuhamessu joka kuukauden viimeinen sunnuntai klo 12 (paitsi kesällä ja joulukuussa) sekä diakonian arkimessu torstaisin klo 10.30.

Seurakuntalaisia palvelee Savonlinnan seurakuntakeskus kaupungin keskustassa, Kirkkokadun ja Väinönkadun kulmauksessa osoitteessa Kirkkokatu 17.

Kaikki tulevat tapahtumamme löydät seurakunnan tapahtumakalenterista.Linkki avautuu uudessa välilehdessä