Jouluaamun jumalanpalvelus Kerimäen isossa kirkossa ma 25.12. klo 7

Jouluaamun jumalanpalvelus Kerimäen isossa kirkossa on seutumme rakastetuimpia jouluperinteitä. Hyvällä säällä kirkkoon odotetaan jopa lähes tuhatta kirkkovierasta (tilasto 2022: 950 henkeä).

Jumalanpalvelusta varten kirkon kattokruunujen ja seinälampettien yli 450 kynttilää sytytetään suntio Ari Lundbergin ja vapaaehtoisten voimin varhain jouluaamuna. Paikalla on aina myös palokunnan yksikkö suorittamassa palovartiointia.

Jouluaamun jumalanpalvelus alkaa Kerimäen isossa kirkossa ma 25.12. klo 7. Liturgina toimii Kerimäen kappeliseurakunnan aluekappalainen Sanni Rissanen ja kanttorina Matti Turunen. Musiikissa on mukana Kerimäen kirkkokuoro. Sanni Rissaselle tämä joulu on ensimmäinen joulu Kerimäen aluekappalaisena.

Joulukirkkoon saapuvien on tärkeää muistaa, että kirkkoa ei lämmitetä. Lämmin vaatetus on tarpeen. Mukaan voi ottaa myös oman virsikirjan ja pienen lampun.

2023-12-12 09:51:00.0