Apua ja tukea vaikeassa elämäntilanteeseen tai arjessa jaksamiseen

Kun olet vaikeassa elämäntilanteessa, voit tarvita apua ja tukea arjessa jaksamiseen. Ota silloin rohkeasti yhteyttä diakoniatyöntekijöihin. Sinun ei tarvitse jäädä pohtimaan asioita yksin, vaan voit kertoa niistä luottamuksellisesti. Kaikki palvelut ovat maksuttomia. Diakoniatyöntekijöiltä on mahdollista saada neuvontaa ja ohjausta taloudellisiin ongelmiin.  Järjestämme vertaistukiryhmiä, kuten sururyhmät, mielenterveysryhmä sekä ryhmät vammaisten ja eläkeikäisten parissa. Retkien, leirien ja kohtaamispaikkojen tarkoitus on kutsua ihmisiä toistensa yhteyteen. Voit pyytää työntekijää myös keskustelemaan kotiisi.

Tuomiokirkkoseurakunnan diakoniapäivystykseen voit tulla juttelemaan tai kysymään yhteiskunnan etuuksista tai palveluverkosta, tai varaamaan ajan avustuskeskustelua varten, joko käymällä paikan päällä tai soittamalla. Päivystyksessä ei anneta avustuksia, vaan niitä varten varataan aina erillinen keskusteluaika.

Tuomiokirkkoseurakunnan diakoniapäivystys ti ja to klo 9–11. Käynti Kirkkokatu 17 sisäpihalta, tai puhelimitse numerosta 044 555 2579.