Aarteita kellarista –luento- ja keskustelutilaisuuksien sarja jatkuu syyskuussa 2020

Aarteita kellarista luento- ja keskustelutilaisuuksien sarja järjestettiin ensimmäistä kertaa talvella 2019. Aarteita kellarista jatkaa taas kristinuskon sisällön avaamista korkkiruuvina Raamattu ja kirkon traditio.

Luennoitsijana toimi Savonlinnan seurakunnan kirkkoherra, dosentti Sammeli Juntunen. Mukana on myös kiinnostavia vieraita seudultamme.

Näillä sivuilla voi lukea talvella 2019 järjestettyjen Aarteita kellarista -tilaisuuksien luentorungot. Keskusteluvieraan osuuksia ei teksteissä ole.

Sammeli Juntunen on työskennellyt 17 vuoden ajan tutkijana ja luennoitsijana Helsingin yliopiston systemaattisen teologian laitoksella opettaen mm. teologian perusteita fukseille. Väitöskirjansa hän teki vuonna 1996 Martti Lutherin ajattelusta. Lisäksi hän on tutkinut Raamatun tulkinnan teoreettisia kysymyksiä. Juntunen on julkaissut neljä kirjaa:

Horjuuko kirkon kivijalka? Kirjapaja 2002.

Kirkon raamattuteologiasta ja sen puutteesta. Kirjapaja 2010

Jumalasta VOI puhua! Perussanoma 2015