Kirkon keskusteluapu päivystää joka päivä

Kirkonkeskusteluapu on Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukunnan (PuhEetLinkki avautuu uudessa välilehdessä) jäsen. Keskusteluapu on sinua varten, kun kaipaat henkistä tai hengellistä tukea.

Palveleva puhelin

Kirkon keskusteluapuun voi ottaa yhteyttä, kun jokin asia painaa mieltä. Keskusteluavusta saa tukea sekä puhelimitse että verkossa matalalla kynnyksellä. Päivystäjät ovat sitoutuneet vaitioloon. Puheluita ei tallenneta eikä henkilötietoja kysellä. Soittajan puhelinnumero ei näy vastaajalle. Voit soittaa, chatata, kirjoittaa nettipäivystäjille tai laittaa kirjeen tulemaan.

Kirkon keskusteluavun Palveleva puhelin, puh. 0400 221 180 (pvm/mpm), päivystää joka ilta klo 18−24, myös viikkonloppuisin ja juhlapyhinä.

Palveleva chat

Palveleva chat päivystää ma−pe klo 12−20 (juhannuksesta heinäkuun loppuun klo 16−20). Palvelevaan nettiin voit kirjoitella ihan milloin haluat. Päivystäjät ovat kirkon koulutettuja vapaaehtoisia tai työntekijöitä eri puolilla Suomea. Keskustelut ovat aina luottamuksellisia ja nimettömiä. Tarkemmat yhteystiedot eri palveluihin löydät evl.fi sivulta Kirkon keskusteluapuLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Nettikirje

Kirkon keskusteluavun nettikirje tarjoaa mahdollisuuden kirjoittaa nimetön viesti ympäri vuorokauden. Päivystäjät vastaavat viesteihin muutaman päivän kuluessa. Nettikirjeen voi kirjoittaa osoitteessa Palveleva netti - evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seurakunnan keskusteluapu

Voit myös ottaa yhteyttä Sulkavan kappeliseurakunnan pappiin tai diakoniatyöntekijään halutessasi purkaa huolia ja ahdistusta, rukousapuakin on tarjolla.

Vs. aluekappalainen Salla Hyrkäs

Diakoni Anne Borén