Lapset

Seurakunnassa tuetaan perheitä kristillisessä kasvatustyössä. Lasta rohkaistaan luottamaan Taivaallisen Isään: elämä on turvallista Jumalan kämmenellä. Iltarukous tuo rauhallisen yön. Jumala kuulee rukouksemme. Jokainen lapsi on arvokas ja tärkeä.

Rantasalmen kappeliseurakunnan varhaiskasvatusta ovat päiväkerho ja perhekerho. Toiminta on turvallista, monipuolista ja suunniteltua.

Järjestämme myös erilaisia tapahtumia ja messuja lapsille ja perheille. Kirkkohetkissä ennen joulua ja pääsiäistä lauletaan yhdessä ja hiljennytään kuuntelemaan, mitä asiaa Taivaan Isällä on tänä päivänä minulle.

PÄIVÄKERHO

Mikä on päiväkerho?

Päiväkerho on toimintaa 3-6 -vuotiaille lapsille. Olemme kodin apuna kasvatustyössä ja tarjoamme lapselle  perustan kristilliselle kasvulle. Kerhon toiminta koostuu hartaushetkestä, liikunta- ja musiikkituokiosta, luovasta toiminnasta, omien eväiden syömisestä, vapaasta leikistä ja satuhetkestä. Päiväkerho kokoontuu kerran viikossa, ja kestää 2-3 tuntia. Päiväkerhossa lapsia ohjaavat koulutetut lastenohjaajat. Päiväkerhot ovat maksuttomia!

Toimintakausi

Päiväkerhot kokoontuvat elokuun lopusta (vko 34) toukokuun loppuun (vko 21). Pidempiä lomia ovat syysloma (vko 43), joululoma (vkot 51-52 ja 1), talviloma (vko 9), ja pääsiäisloma.

Kerhoihin hakeminen

Mahdollisia vapaita kerhopaikkoja voit tiedustella suoraan kerhopisteestä tai varhaiskasvatuksen toimistolta.

Kesän aikana vapaiden päiväkerhopaikkojen kyselyt voi laittaa sähköpostilla osoitteeseen savonlinnan.lapsityo@evl.fi
Varhaiskasvatuksen toimiston väki on lomalla 20.6.-30.7.2022 mutta vastaamme lomamme aikana tulleisiin viesteihin töihin palattuamme, viimeistään pe 4.8.

Rantasalmen alueen päiväkerho toimintakaudella syksy 2023 - kevät 2024

Katso kerhon kokoontumisaika Päiväkerhojen yhteiseltä sivulta, jolle pääset klikkaamalla tästä.

PERHEKERHO

Mikä on perhekerho?

Perhekerho on toimintaa, joka on avointa kaikenikäisille: lapset vanhempineen, isovanhempineen tai kummeineen ovat tervetulleita! Kerhossa on mahdollisuus tavata ja tutustua toisiin perheisiin. Perhekerhot ovat maksuttomia!

Kerho koostuu yhteisestä hartaushetkestä, askartelusta, vapaasta leikistä sekä kahvi/tee/mehutarjoilusta. Perhekerho on maksuton!

Toimintakausi

Perhekerhot kokoontuvat elokuun lopusta (vko 34) toukokuun loppuun (vko 21). Pidempiä lomia ovat syysloma (vko 43), joululoma (vkot 51-52 ja 1), talviloma (vko 9), ja pääsiäisloma.

Rantasalmen alueen perhekerho toimintakaudella syksy 2023 - kevät 2024

Katso kerhojen kokoontumisajat Perhekerhojen yhteiseltä sivulta, jolle pääset klikkaamalla tästä.

Perhekirkon ja kirkkohartaudet

Rantasalmen kaikki jumalanpalvelukset löydät tapahtumakalenteristamme, jonne pääset klikkaamalla tästä>>>

Tervetuloa jumalanpalveluksiin ja perhekirkkoihin sunnuntaisin. Tuo lapsi, lapsenlapsi tai kummilapsi tutustumaan kirkkoon! Ja pienimmät myös leikkimään tai piirtämään oman aikuisen kanssa Kirkkotorille. Kirkkotorilta voi lainata lapsille kirkkopussin jumalanpalveluksen ajaksi. Voit myös lahjoittaa kirkkotorille vanhoja leluja.

Ehtoollisjumalanpalveluksessa eli messussa voit lastesi tai kummilastesi kanssa pyytää isommille lapsille ehtoollista ja perheen aivan pienimmille Taivaallisen Isän siunauksen. Sanajumalanpalveluksissa ei ole ehtoollisenviettoa.

Lasten ja perheiden kirkkohartaudet ovat useimmiten pääsiäisviikolla ja ensimmäisen adventin alla.

TULEVIA TAPAHTUMIA

Tapahtumakalenterista löydät ajankohtaisimmat tiedot Rantasalmen kappeliseurakunnan lapsille ja lapsiperheille suunnatuista tapahtumista, klikkaa tästä!

Syntymäpäiväonnittelut 1-4-vuotiaille

Pikkulapsityö muistaa 1 – 3-vuotiaita seurakuntalaisia syntymäpäiväkortilla. 4-vuotiaat saavat syntymäpäiväkortin sekä seurakunnan lahjoittaman Pienten Raamattu -kirjan.

Lastenohjaaja
Rantasalmen kappeliseurakunta
Kirkkotie 3
58900 Rantasalmi

Rantasalmen päivä- ja perhekerho Tavoitettavissa ti-pe

Lastenohjaaja
Punkaharjun kappeliseurakunta Rantasalmen kappeliseurakunta

Punkaharjun päivä- ja perhekerho, Rantasalmen päivä- ja perhekerho

Toimistosihteeri, varhaiskasvatus ja nuorisotyö
Savonlinnan seurakunta
Kirkkokatu 17
57100 Savonlinna

Tavoitettavissa arkisin klo 9-15

Kasvatuksen työalajohtaja
Savonlinnan seurakunta

Virkavapaalla 31.12.2024 asti. Nuorisotyön asioista vastaa johtava nuorisotyönohjaaja Riikka Turunen ja varhaiskasvatuksen asioista varhaiskasvatuksen lähiesihenkilö Marja Mustonen. Tarvittaessa voit olla yhteydessä myös kasvatuksen työalan sihteeriin Sarita Peuralanmäkeen.