Jumalanpalvelus Kerimäen kappeliseurakunnassa

Jumalanpalvelus on kiitosta, rukousta, yhteyttä, Jumalan puheen kuulemista ja hänelle puhumista. Jumalanpalvelus on voiman, ilon ja armon lähde, mahdollisuus pysähtyä, hiljentyä ja löytää elämään sellaista mikä muuten jäisi löytämättä. Jumalanpalveluksissa kirkkovuoden mukaisesti joka pyhä ja viikko aihe ja Raamatun aines sekä virret ja rukoukset vaihtuvat. Tämä rikas maailma avautuu parhaiten kirkossa käymällä!

Kerimäellä jumalanpalvelukset, messut (ehtoollisjumalanpalvelus) ovat kesäkautena isossa kirkossa, maailman suurimmassa puukirkossa ja talvikautena talvikirkossa sunnuntaisin ja pyhäpäivinä klo 10.00 ellei toisin ilmoiteta. Yleensä kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina jumalanpalvelus on klo 16. Isossa kirkossa kokoonnutaan toukokuun lopulta syyskuun alkuun. Seurakunnan yksi erikoisuus on jouluaamu: silloin kokoonnutaan kylmään mutta kynttilöin valaistuun ja lämmintunnelmaiseen isoon kirkkoon. Ison kirkon alttaritaulu kutsuu Jeesuksen sanoin: ”Tulkaa minun luokseni kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon” (Matt. 11:28).

Perhemessuja ja perhejumalanpalveluksia on säännöllisesti ympäri vuoden. Muutenkin perheet ja eri-ikäiset ovat tervetulleita Jumalan perheväen yhteiseen juhlaan. Lasten äänet mahtuvat ja kuuluvat hyvin kirkkoon. Perhekirkoista tiedotetaan yleensä myös seurakunnan lapsityön toiminnan kautta.