Mikä Yhteisvastuu?

Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa.

Yhteisvastuukeräyksen tuotosta 60% ohjataan Kirkon Ulkomaanavun välityksellä katastrofiapuun ja 20% Kirkon diakoniarahaston kautta myönnettävään  taloudelliseen apuun hädässä oleville Suomalaisille ja 20% paikallisseurakuntien tekemään avustustyöhön.

Keräykseen osallistuvat kaikki Suomen ev.lut seurakunnat. Keräys järjestetään helmi-huhtikuussa, mutta keräys on voimassa ympäri vuoden.
Yhteisvastuukeräyksen  suojelijana toimii Tasavallan presidentti.

TAPAHTUMIA 2024

TO 11.4.  KLO 18 YHTEISVASTUUKONSERTTI PUNKAHAJRUN SRK.TALOLLA. OHJELMA 15 €  sisältää kahvin.(lippu)

Kiitos vapaaehtoisille kerääjille ja kaikille lahjoittajille!