Kaikille avoin yhteisöruokailu

Sulkavan seurakunta on järjestänyt ilmaisruokailuja vuodesta 2010 lähtien kevät- ja syyskaudella joka toinen viikko työttömille, pienituisille ja pientä eläkettä saaville. Syyskaudella 2023 ruokailut muuttuvat Sulkavan kappeliseurakunnassa kaikille avoimiksi yhteisöruokailuiksi. Kohderyhmää ei siis enää rajata. Yhteisöruokailusta halutaan tehdä nimenomaan yhteinen kohtaamispaikka eri ikäisille ja erilaisissa elämäntilanteissa oleville.

Yhteisöruokailut toteutetaan Sulkavan seurakuntatalossa (Vilkaharjuntie 1) joka toinen viikko. Kevään 2024 ensimmäinen ruokailu on torstaina 11.1. klo 12. Ruokailuun ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tilaisuudessa ei kerätä kolehtia, mutta halutessaan ruoasta voi maksaa vapaaehtoisen maksun tarjoilupöydällä olevaan lippaaseen.

Yhteisöruokailussa ruoan valmistuksesta ja tarjolle laitosta vastaavat omilla talkooviikoillaan Sulkavan Martat, Maa- ja kotitalousnaiset sekä vapaaehtoiset yhdessä seurakuntatalon emännän kanssa. Toiminta tarjoaa muillekin halukkaille mahdollisuuden vapaaehtoisuuteen, sillä tarjolla on monenlaisia tehtäviä, kuten esim. pöydän kattamista, tiskausta, juuresten pilkontaa tai aterian pöytiin tarjoilua heikommin liikkuville. Yhteisöruokailu tarjoaa hyvän syyn lähteä kotoa kohtaamaan muita juttuseuraa kaipaavia.

TERVETULOA!

Talkoolaisia tarvitaan yhteisöruokailujen käytännön toteutukseen. Jos olet kiinnostunut toimimaan lähimmäisesi parhaaksi, olet tervetullut auttamaan yhteisöruokailun käytännön järjestelyissä! Ota yhteyttä: diakoni Anne BorénLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kaikille avoin yhteisöruokailu seurakuntatalossa  11.1.2024 lähtien klo 12-13 joka toinen torstai.