Lapset

Punkaharjun kappeliseurakunnan varhaiskasvatusta ovat päiväkerho ja perhekerho. Toiminta on turvallista, monipuolista ja suunniteltua. Järjestämme myös erilaisia tapahtumia ja messuja lapsille ja perheille.

Punkaharjun alueen varhaiskasvatuksessa toimii lastenohjaajat Seija Karvinen. Kasvatuksen työalasta kokonaisuudessaan Savonlinnan seurakunnassa vastaa kasvatuksen työalajohtaja Juha Hakala. Punkaharjulla työssä on mukana myös seurakuntapastori Sari Vauhkonen.

Perhekerhot, kouluikäisten kerhot, leirit ja leiripäivät sekä erilaiset retket ja tapahtumat sekä messut täyttävät vuoden tehokkaasti.

PÄIVÄKERHO

Mikä on päiväkerho?

Päiväkerho on toimintaa 3-6 -vuotiaille lapsille. Olemme kodin apuna kasvatustyössä ja tarjoamme lapselle  perustan kristilliselle kasvulle. Kerhon toiminta koostuu hartaushetkestä, liikunta- ja musiikkituokiosta, luovasta toiminnasta, omien eväiden syömisestä, vapaasta leikistä ja satuhetkestä. Päiväkerho kokoontuu kerran viikossa, ja kestää 2-3 tuntia. Päiväkerhossa lapsia ohjaavat koulutetut lastenohjaajat. Päiväkerhot ovat maksuttomia!

Toimintakausi

Päiväkerhot kokoontuvat elokuun lopusta (vko 34) toukokuun loppuun (vko 21). Pidempiä lomia ovat syysloma (vko 43), joululoma (vkot 51-52 ja 1), talviloma (vko 9), ja pääsiäisloma.

Kerhoihin hakeminen

Mahdollisia vapaita kerhopaikkoja voit tiedustella suoraan kerhopisteestä tai varhaiskasvatuksen toimistolta.

Kesän aikana vapaiden päiväkerhopaikkojen kyselyt voi laittaa sähköpostilla osoitteeseen savonlinnan.lapsityo@evl.fi
Varhaiskasvatuksen toimiston väki on lomalla 20.6.-30.7.2022 mutta vastaamme lomamme aikana tulleisiin viesteihin töihin palattuamme, viimeistään pe 4.8.

Punkaharjun alueen päiväkerho toimintakaudella 2023-2024

Katso kerhon kokoontumisaika Päiväkerhojen yhteiseltä sivulta, jolle pääset klikkaamalla tästä.

PERHEKERHO

Mikä on perhekerho?

Perhekerho on toimintaa, joka on avointa kaikenikäisille: lapset vanhempineen, isovanhempineen tai kummeineen ovat tervetulleita! Kerhossa on mahdollisuus tavata ja tutustua toisiin perheisiin. Perhekerhot ovat maksuttomia!

Kerho koostuu yhteisestä hartaushetkestä, askartelusta, vapaasta leikistä sekä kahvi/tee/mehutarjoilusta. Perhekerho on maksuton!

Toimintakausi

Perhekerhot kokoontuvat elokuun lopusta (vko 34) toukokuun loppuun (vko 21). Pidempiä lomia ovat syysloma (vko 43), joululoma (vkot 51-52 ja 1), talviloma (vko 9), ja pääsiäisloma.

Punkaharjun alueen perhekerho toimintakaudella 2023-2024

Katso kerhojen kokoontumisajat Perhekerhojen yhteiseltä sivulta, jolle pääset klikkaamalla tästä.

Syntymäpäiväonnittelut 1-4-vuotiaille

Pikkulapsityö muistaa 1 – 3-vuotiaita seurakuntalaisia syntymäpäiväkortilla. 4-vuotiaat saavat syntymäpäiväkortin sekä seurakunnan lahjoittaman Lasten oma Raamattu -kirjan.

Työntekijävierailut päivähoidossa

Työntekijät vierailevat myös pyydettäessä päivähoidossa hartausvierailujen merkeissä.

ALAKOULUIKÄISTEN KERHOT

(Juha Zunkkis Hakala p. 0447768020)

Jennin kerho (koulun ja srk:n yhteinen liikuntakerho) alakoululla

KIDS´ ACTION NIGHT

eli alakouluikäisten yhteiskristillinen toimintailta yhdessä vapaakirkon kanssa, Punkaharjun alakoulun salissa  (Juha Zunkkis Hakala p. 0447768020).

TULEVIA TAPAHTUMIA

Tapahtumakalenterista löydät ajankohtaisimmat tiedot Punkaharjun kappeliseurakunnan lapsille ja lapsiperheille suunnatuista tapahtumista, klikkaa tästä!

Lastenohjaaja
Punkaharjun kappeliseurakunta Rantasalmen kappeliseurakunta

Punkaharjun päivä- ja perhekerho, Rantasalmen päivä- ja perhekerho

Lastenohjaaja
Punkaharjun kappeliseurakunta Savonlinnan seurakunta

Punkaharjun päivä- ja perhekerho, Miekkoniemen perhekerho, Vauvakerho

Kasvatuksen työalajohtaja
Savonlinnan seurakunta

Virkavapaalla 31.12.2024 asti. Nuorisotyön asioista vastaa johtava nuorisotyönohjaaja Riikka Turunen ja varhaiskasvatuksen asioista varhaiskasvatuksen lähiesihenkilö Marja Mustonen. Tarvittaessa voit olla yhteydessä myös kasvatuksen työalan sihteeriin Sarita Peuralanmäkeen.

Toimistosihteeri, varhaiskasvatus ja nuorisotyö
Savonlinnan seurakunta