Seurakunnan lähetystyö on Jeesuksen käskyn "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" (Matt. 28:18-21) toteuttamista.

Lähetystyössä tapahtuu talvella 2024:

Toivoa naisille-rukouspiiri kokoontuu kerran kuukaudessa Punkaharjun srk-talossa. Tule rukoilemaan maailman naisten puolesta! Seuraavat kokoontumiset 7.2.2024 klo 18.

Lähetyspiiri kokoontuu  noin kerran kuukaudessa seurakuntatalossa.  Lähetyspiiri 31.1.2024 klo 13. Lisätietoja kirkollisista ilmoituksista ja Annilta.

Askartelu- ja käsityökerho kokoontuu maanantaisin klo 14-16 seurakuntatalossa.

Torstai-torit heinäkuussa. Myytävänä karjalanpiirakoita, leivonnaisia sekä käsitöitä.

KEVÄTMYYJÄISET 14.3.2024 klo 11 seurakuntatalossa.

LÄHETYSTYÖ- YKSI PERUSTEHTÄVISTÄMME

Punkaharjun kappeliseurakunnan lähetystyö

Seurakunta osoittaa talousarviossaan vuosittain verovaroja eri lähetysjärjestöille yhteistyösopimusten perusteella ja vapaaehtoisen kannatuksen suhteessa.

Osa varoista tulee vapaaehtoisesti koottuna mm. myyjäisten, tapahtumien sekä piiritoiminnan kautta. Vapaaehtoisia työntekijöitä tarvitaan jatkuvasti esim. piirakantekotalkoisiin, kesällä letunpaistoon, käsitöitä ideoimaan ja valmistamaan sekä myyjäksi eri tapahtumiin.

Tarkempia tietoja saa lähetyssihteeri Anni Kortelaiselta puh. 050-540 6100.

Lähetystyö maailmalla

Lähetystyötä ulkomailla toteuttavat lähetysjärjestöt. Suomen ev.lut. kirkon kanssa perussopimuksen solmineet järjestöt ovat: Suomen Lähetysseura (SLS), Suomen ev.lut Kansanlähetys (SEKL), Evankelis-luterilainen lähetysyhdistys Kylväjä (Kylväjä), Suomen luterilainen evankeliumiyhdistys (SLEY), Medialähetys Sanansaattajat (SanSa), Evankelinen lähetysyhdistys (ELY), sekä järjestöistä vanhin Suomen Pipliaseura (Piplia). Tarkempia tietoja eri järjestöjen toiminnasta saa niiden omilta kotisivuilta.

Kirkon Ulkomaanavulla (KUA) on monia yhteistoimintaprojekteja eri puolilla maailmaa. KUA:n toimintaa tukee mm. vuosittain toistuva yhteisvastuukeräys.

Kohteet ja työntekijät ulkomailla

Auviset, Japani (Kylväjä)

Hong Kongin luterilainen teologinen seminaari (Suomen Lähetysseura)

Toivoa naisille-työ (Medialähetys Sanansaattajat)