Diakoniatyö

Arjen ongelmat

Kotiseurakuntasi diakoniatyö on kristillisen rakkauden perustalta lähtevää hengellisen, henkisen ja aineellisen avun antamista hädänalaisille tarpeen mukaan.

Diakoniatyöntekijän kanssa voi keskustella luottamuksellisesti ilman maksua kaikesta elämään liittyvästä. Elämä tuo eteen usein sellaista,mitä ei ole osannut odottaa.Tulevaisuus pelottaa ,rahahuolet painavat mieltä, työttömyys tai sen pelko kuuluu jokapäiväiseen elämään. Ihmissuhdeongelmat, menetykset tai sairaus on tullut varjostamaan elämää.

Diakoniatoimisto on avoin paikka kaikille ja kaikenikäisille.Päivystys Punkaharjun kappeliseurakunnan seurakuntatalolla, Oikotie 10, ma klo 8 -10, ke ja pe klo 8-11  ilman ajanvarausta tai varaamalla aika sovitusti. Päivystysajat voi joskus vaihdella muiden kiireellisten työtehtävien mukaan. Loma aikana päivystää Savonlinnan seurakuntakeskuksen diakoniapäivystys ti ja to klo 9–12. puh.044 555 2579

Diakoniatyöntekijää voi pyytää myös kotikäynnille.
Yhteystiedot: Diakonissa Jaana Parviainen Puh: 050 - 3100193 tai jaana.parviainen@evl.fi

Taloudellista avustusta hakiessasi ota mukaasi viimeisin toimeentulopäätös sosiaalitoimistosta, tulo-ja menotositteet, tiliotteet ja erääntyvät laskut.Diakoniaviranhaltija päättää yksin ja työryhmänä isommista annettavista avustuksista. Avustukset ovat kriisi -ja kertaluontoisia.Tarvittaessa ohjataan myös muun avun piiriin.

Ruokajakelu

Ruokajakelussa jaetaan kauppojen lahjoittamaa pakasteruokaa ja leipää  työttömille ja vähävaraisille. Jakelu tapahtuu Punkaharjun seurakuntatalolla diakoniatoimistolta keskiviikko aamuisin klo 9-11. Oikotie 10. Omat kassit mukaan.

Vapaaehtoistyö - rakkautena lähimmäiset.

Ystäväpalvelusta vastaa Punkaharjun Ystäväpalvelu Ry.Sen taustayhteisöinä on Punkaharjun kappeliseurakunta , SPR-Punkaharju  .Ystäväpalvelun sydämenä on kaikenikäisten olo- ja käyntipaikka Ystäväntupa vanhalla kunnantalolla Kauppatie 2. Se on auki talvikautena ma ja pe klo 10-13.30 Puh: 040  539 8618. Siellä tapaa toisia, on mahdollisuus ruokailuun klo 11-12.30 ja halutessaan voi osallistua monenlaisiin tapahtumiin ja ryhmiin.

Vapaaehtoisia tarvitaan myös moniin muihin tehtäviin, kuten talkoisiin,yhteisvastuukeräykseen, kerhojen ja piirien vetäjiksi, avustajiksi leireille ja retkille sekä olemaan lähimmäisille kuuntelijoina – ja tukihenkilöinä kotona,ulkoilu apuna ja laitoksissa.
Jos kaipaat ystävää tai tälläista toimintaa ,soita Ystäväntuvan numeroon tai Ystäväpalvelun yhdyshenkilöön:  Diakonissa Jaana Parviainen p.050 3100193 tai jaana.parviainen@evl.fi