Diakonia tarjoaa apua talouden ja arjen hallintaan

Diakonia on kristilliseen ihmiskuvaan pohjautuvaa palvelua, joka kohdistuu erityisesti niihin ihmisiin, joihin muu apu ei yllä. Se on auttamista ja hädän syihin vaikuttamista ihmisarvoisen elämän edistämiseksi.

Diakoniatyöntekijän kanssa voi keskustella vaikka yksinäisyydestä, mielenterveysongelmista, päihteistä, ihmissuhdevaikeuksista tai elämän kriiseistä mistä tahansa elämän eteentuomasta haasteesta. Diakoniatyö auttaa myös käytännöllisen ja taloudellisen tuen tarpeessa olevia. Diakoniassa tehdään yhteistyötä eri järjestöjen ja viranomaistahojen kanssa. Diakoninen apu on maksutonta ja avointa kaikille seurakunnan alueella asuville.

Diakoniatyöntekijän vastaanotto tiistaisin ja torstaisin klo 9-11 seurakuntatalossa, Vilkaharjuntie 1. Voit varata myös muun tapaamisajan soittamalla tai lähettämällä soittopyynnön tekstiviestinä (viestiin nimi ja puh. nro.) diakoni Anne Borén p. 040 540 6738. Kaikki tapaamiset ja keskustelut ovat luottamuksellisia. Keskustelut voidaan käydä joko virastoaikana seurakunnan tiloissa tai etukäteen sopien koti- ja laitoskäynneillä. Yksityisiä ehtoollishetkiä voi pyytää papeilta.

Diakoniatyö haastaa myös kaikkia mukaan auttamistyöhön. Se on kaikkien seurakuntalaisten tehtävä. Vapaaehtoistyössä on paikka sinullekin lähimmäisen rinnalla kulkijana.