Kuorojen joulukonsertti Tuomiokirkossa maanantaina 11.12.

Kuorojen joulukonsertti Savonlinnan tuomiokirkossa ma 11.12. klo 18.30. Vapaa pääsy, ohjelma 10€.

Perinteinen savonlinnalaisten kuorojen joulukonsertti kokoaa jälleen kuoroja eri puolilta Savonlinnaa.

Mukana ovat tällä kertaa Retrotytöt, Savonlinnan Mieslaulajat, Laululeikkikuoro, Iloinen Lapsikuoro, Nuorisokuoro Juventus, Naiskuoro Bel Canto, Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoro, Talvisalon musiikkiluokkien kuoro, Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoron Seniorit ja Kerimäen Naislaulajat.

Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelmatuotto menee kuorojen toiminnan tukemiseen.

Konsertissa kuullaan perinteistä ja uudempaa kuoromusiikkia. Retrotyttöjen Kodin kynttilät ja Mieslaulajien Pyhä yö vievät ajatukset sotiemme aikaan. Lähemmäksi nykyaikaa päästään, kun Leena Astikaisen johtamat kuorot esittävät muutaman laulun Hei, joulu! -musikaalista. Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoro kaiuttaa Joulun kelloja Armas Maasalon sävelin, Kirkkokuoron Seniorit laulavat perinteisen riemullisen jouluvirren Nyt riemuiten tänne. Sekä Talvisalon musiikkiluokkien kuoro että Kerimäen Naislaulajat luottavat Ilkka Kuusiston sävelten voimaan. Kuoroesitysten lisäksi saadaan laulaa yhdessä Sibeliuksen En etsi valtaa, lostoa ja konsertin päätteeksi kuoronjohtajien johdolla Maa on niin kaunis.

2023-12-07 08:04:18.0