Kerimäen kirkon 175-vuotissynttäreitä vietettiin sunnuntaina 11.6.

Juhlapäivän tapahtumiin saapui yli 400 vierasta

IMG_8384 pieni (1).jpg

Sunnuntaina 11.6. tuli kuluneeksi päivälleen 175 vuotta siitä, kun Kerimäen iso kirkko vihittiin käyttöönsä.

Juhlapäivä alkoi messulla Isossa kirkossa. Liturgina ja saarnaajana toimi rovasti Toivo Loikkanen. Musiikista vastasivat kanttorit Maria Padatsu ja Pia Rask musiikkiryhmän kanssa. Avustavina pappeina toimivat Tarvo Kuha ja Sanni Rissanen ja suntiona Sami Liukku. Ehtoollisavustajina toimivat Marita Liukku ja Poku Sihvonen.

Messu striimattiin seurakunnan Facebook-sivulle ja striimausta hoitivat Marja Mustonen ja Jaakko Vanttaja Kirkon juhlan lisäksi Kerimeällä vietettiin myös Loikkasen lähtöjuhlaa: messussa kuultiin Topin viimeinen saarna ison kirkon kappalaisena. Lue saarna tästä linkistä >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Messun jälkeen nautittiin Kerimäki-Seuran tarjoilemat juhlakahvit aurinkoisella kirkonmäellä.

Puolenpäivän aikaan kansanedustaja Anna-Kristiina Mikkonen julisti Suomeen valtakunnallisen lomarauhan.  Airueina toimivat Kerimäki-emäntä Hanna Seppänen ja Kerimäki-isäntä Risto Silvennoinen. Seurakunnan tervehdyksen tapahtumaan toi kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Anna-Liisa Uimonen ja kaupungin tervehdyksen kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja Tuukka Suomalainen. Musiikista vastasi Puhallinorkesteri Saimaan puhallinryhmä.

Lomarauhan julistuksen jälkeen kuultiin Kerimäen Mieslaulajien ja Kerimäen Naislaulajien pienoiskonsertit.

Lapsia kirkonmäellä viihdytti ActivityMakerin puuha-alue ja kirkossa oli tarjolla kuvasuunnistusta.

Päivä päättyi kirkon esittelykierrokseen.

Aurinkoinen kiitos kaikille juhlapäivässä mukana olleille!

Mon Jun 12 09:48:00 EEST 2023