Lähetyksen kesäpäivät Savonlinnassa 12.-14.6.2020

Lähetyksen kesäpäivät on Lähetysyhdistys Kylväjän suurin vuosittainen tapahtuma, jossa lähetystyön terveisiä rytmittävät raamattuopetukset, rukous, musiikki ja messut. Päivillä tavataan Kylväjän lähettejä, jotka työskentelevät siellä, missä on vähän tai ei lainkaan kirkkoja, erityisesti eri puolilla Aasiaa. Lähetyksen kesäpäivillä on runsaasti omaa ohjelmaa myös lapsille ja koululaisille.

Seuraavat Lähetyksen kesäpäivät järjestetään Savonlinnassa 12.–14.6.2020. Kesäpäivien teemana on Syvään veteen!

– Päivien teema on lainattu Luukkaan evankeliumin viidennen luvusta, jossa Jeesus – puhuttuaan ensin paikalle kerääntyneille ihmisille Gennesaretin järven rannalla – sanoi Simon Pietarille: “Souda vene syvään veteen, laskekaa sinne verkkonne” (Luuk. 5:4), kertoo Savonlinnan seurakunnassa Kesäpäivien suunnittelutyötä vetävä seurakuntapastori Tero Tyni.

– Uskomme ja elämämme kulkee välillä syvissä vesissä. Saatamme olla tienhaarassa ja emme näe selvästi tulevaisuuteen. Lähetystyö itsessään vaatii monesti hyppyä tuntemattomaan. Yhtä lailla syvissä vesissä kulkeminen voisi viitata siihen, että uskonelämämme tarvitsee välillä sen syventämistä ja rikastamista, uuden löytämistä.

Hengellisen merkityksen lisäksi suunnitteluryhmä halusi, että teema kertoo jotain Savonlinnan seudusta.

– Savonlinna on vesien ympäröimä kaupunki. Vesi on aina merkinnyt meille Saimaan sydämessä asuville kulkureittiä, elinkeinoa ja elämän perusedellytysten antajaa. Järvimaisema on niin olennainen osa savonlinnalaisuutta, että sitä ei voi erottaa seutumme identiteetistä. Hengellisen merkityksen lisäksi Syvään veteen! -teema kertoo siis myös elämästä seudullamme, Tero Tyni pohtii.

Lähetysyhdistys Kylväjän kotimaantyön johtaja Hanna Lindbergin mukaan lähetyselämä on syvään veteen sukeltamista:

– Lähetystehtävä ei ole vain lähetystyötä, vaan se on myös elämää Jeesuksen omana. Tähän lähetyselämään kuuluu koko elämän kirjo ja rikkaus iloineen ja suruineen. Usein tarvitaan uskallusta astua tuntemattomaan, rohkeutta uuden edessä ja luottamusta vaikeuksien keskellä. Tämä on arkipäivää niin lähetystyöntekijöiden kuin kaikkien kristittyjen elämässä: Usein tuntuu kuin elämä olisi syvään veteen sukeltamista. Lähetystyön kuulumisten lisäksi Kesäpäivät ovatkin erinomainen mahdollisuus yhdessä muiden kanssa miettiä elämän ja iankaikkisuuden asioita raamatunopetuksen, rukouksen ja monipuolisen hengellisen musiikin kautta. Odotan mielenkiinnolla, millainen kokonaisuus syntyy, kun Jumalan valtakunnan työ maailmalla ja suomalainen ja savolainen hengellisyys laitetaan yhteen. On ilo kutsua ihmisiä mukaan Lähetyksen kesäpäiville Savonlinnaan ympäri Suomea.

Lähetyksen kesäpäivien suunnittelu on parhaillaan käynnissä. Tapahtuman tiedot päivittyvät näille sivuille talven ja kevään aikana. Haluatko vapaaehtoiseksi kesäpäiville? Tehtävää riittää kaikille oman osaamisen, mielenkiinnon ja jaksamisen mukaan. Ota yhteyttä: Marjo Korhonen, p. 044 776 8095 tai Marja Mustonen 040 865 5653. Vapaaehtoistehtävät löytyvät myös osoitteesta vapaaehtoistyo.fi

Seuraavat Lähetyksen kesäpäivät järjestetään Savonlinnassa 12.–14.6.2020. Kesäpäivien teemana on Syvään veteen