Kirkkoneuvoston päätöksiä 22.2.: Myytävät kiinteistöt

Savonlinnan seurakunnan kiinteistöstrategiassa vuosille 2021–2025 on eritelty myytävät kiinteistöt, leirikeskukset ja huoneistot. Kiinteistöstrategiaan voi tutustua tästä linkistä (pdf)>>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

22.2. kokouksessaan kirkkoneuvosto päätti laittaa myyntiin Varparannan leirikeskuksen, Punkaharjun pappilan ja Kirveslahden leirimajan.

Myytävien kohteiden lisäksi kirkkoneuvosto käsitteli Kerimäellä sijaitsevan Metsolan kiinteistön tilannetta. Metsola on ollut myytävänä jo kuuden vuoden ajan. Kiinnostusta kohteeseen ei ole ollut ja kustannukset juoksevat kohteessa kuitenkin kokoaika. Kiinteistötyöryhmä käsitteli asiaa, asian käsittelyssä tuli esille rakennuksen purkamisen kustannusten selvittäminen. Purkamista puoltaisi jatkuvien kustannusten katkaiseminen sekä Kerimäen seurakuntatalon pihapiirin rauhoittaminen vain seurakunnan käyttöön. Kiinteistöpäällikkö selvittää Metsolan purkukustannukset päätöksentekoa varten.

Lisätiedot päätöksistä esityslistalla / pöytäkirjassa >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-02-23 09:31:37.0