Seurakunnan koronaan liittyvät linjaukset tammikuulla 2022

Vuoden 2021 lopulla tulleiden AVI:n ja Sosterin ohjeiden, suositusten ja määräysten sekä Mikkelin hiippakunnan piispan antamien ohjeiden pohjalta seurakunnassa annetaan tammikuun ajalle seuraavat linjaukset:

Jumalanpalveluksia ja kirkollisia toimituksia jatketaan siten, että kirkkotiloihin voidaan ottaa max. 1/3 tilan paikkamäärästä. Kaikessa toiminnassa on voimassa vahva maskisuositus sekä tutut hygieniakäytännöt (käsi- ja yskimishygienia, turvavälit).

Lasten ja nuorten toiminta jatkuu normaalisti varotoimin.

Aikuisten toiminnassa kuorotoiminta ja yhteislaulutilaisuudet sekä laitoshartaudet ovat tauolla. Kuorojen osalta linjaus tarkoittaa myös seurakunnan tiloissa harjoittelevia muita kuoroja.

Muussa toiminnassa henkilömäärärajana enintään 50 osallistujaa; otettava samalla huomioon tilat, joissa henkilömääräraja pienempi kuin 50 henkeä.

Kirkkoherranvirasto, taloustoimisto ja Talvisalon hautausmaatoimisto palvelevat etänä tammikuun ajan.

Papit eivät osallistu muistotilaisuuksiin ja kastekahveille ja vastaaviin toimitusten juhlatilaisuuksiin.

Toiminnan tarjoiluiden osalta voi käyttää tarveharkintaa. Mikäli tarjoilua on, tulee kiinnittää huomiota hygieniaan ja turvaväleihin.

Kotikäyntien osalta työntekijät käyttävät harkintaa eli niitä voi tarvittaessa tehdä varotoimin, sama pätee vastaanottotoimintaan.

Seurakuntakeskuksen palloilusali on käytössä alle 18-vuotiaiden ryhmille, aikuisten ryhmiltä suljettu.

Savonlinnan seurakunnan koronavalmiusryhmä 3.1.2022

************