Adventin äänenavaus järjestetään vuoden tauon jälkeen

Tervetuloa aloittamaan joulunodotus yhdessä Savonlinnan linja-autoasemalla ensimmäisenä adventtina su 28.11. klo 12

Adventinäänenavaus_2021_fb_event.png

Adventin äänenavaus on Savonlinnan seurakunnan ja Itä-Savo -lehden perinteeksi muodostunut yhteinen joulunaloitus. Viime jouluna adventin äänenavaus toteutettiin koronarajoitusten takia videoituna, mutta tänä jouluna kokoonnutaan taas yhdessä Savonlinnan linja-autoasemalle.

Adventin äänenavauksessa jouluista musiikkia esittää seurakunnan lauluryhmä kanttori Minna Malisen johdolla.

Lauluja säestää puhallinorkesteri Saimaa kapellimestarina Teppo Hakkarainen.

Laulujen lomassa johtava kappalainen Leena Wiitala keskustelee vieraiden kanssa siitä, mitä savonlinnalaisille kuuluu ja millaista apua ja tukea on tarjolla, jos oma jaksaminen on koetuksella. Vieraina sivistyslautakunnan puheenjohtaja, Savonlinnan kristillisen opiston rehtori Tommi Tuunainen sekä Savonlinnan kriisikeskuksen toiminnanjohtaja Sari Kyttä.

Paikan päällä on myös seurakunnan diakoniatyöntekijöitä ja nuoriso-ohjaajia
juttuseurana sekä kertomassa millaista apua ja tukea seurakunta tarjoaa eri elämänvaiheissa.

Tilaisuuden päätteeksi Itä-Savo tarjoaa 500 annosta joulupuuroa.

Wed Nov 17 08:16:00 EET 2021