Kannan sinua -näytelmä antaa äänen hiljaiselle

Teatteriryhmä Loimu esiintyy Savonlinnan srk-keskuksen juhlasalissa la 13.11. klo 15

Kannan sinua -näytelmä Savonlinnan seurakuntakeskuksen juhlasalissa lauantaina 13.11. klo 15

Teatteriryhmä Loimu toi lokakuussa 2021 ensi-iltaan näytelmän Kannan sinua. Esityksen teksti pohjautuu todellisiin kertomuksiin auttamisen ja kantamisen kokemuksista.

Kannamme toisiamme eri tavoin. Läheisenä oleminen voi tuntua raskaalta ja kipeältä ja esiin voi nousta kysymys, onko tämä kaikki vaivan arvoista. Miltä tuntuu huolehtia omasta äidistään, joka syyttää murtovarkaaksi? Kuinka pitkälle voi venyä erityislasten vanhempi? Miten paljon parisuhteen vuoksi voi taipua romahtamatta itse? Mahdollistaako kantaminen sen, että mikään ei muutu? Mistä kantaja ammentaa voimaa? Näytelmä antaa äänen hiljaiselle lähimmäisenä olemiselle ja lohtua lohduttajalle sanoittaen toista kantavien ihmisten välillä kipeitäkin tilanteita. Näytelmän kohderyhmää ei ole rajattu, mutta näytelmän teemat voivat koskettaa ihmisiä, jotka huolehtivat läheisistään tavalla tai toisella.

Teatteriryhmä Loimu koostuu neljästä musiikin ja draaman ammattilaisesta. Lisätiedot hannaelisabet.seppanen@gmail.com

Savonlinnan srk-keskuksen juhlasalissa (Kirkkokatu 17)

Näytelmän kesto n. 50 min. Lopuksi mahdollisuus keskustella seurakunnan työntekijän kanssa sekä iltahartaus.

2021-11-05 08:08:59.0