Sunnuntaina 3.10. vietetään Enkelien sunnuntaita

Useissa seurakuntamme kirkoissa vietetään perhemessua. Savonlinnan Tuomiokirkossa kuullaan pitkän tauon jälkeen Savonlinna-Säämingin kirkkokuoroa kanttori Katariina Kokkosen johdolla ja messussa saarnaa 29.9. vuorotteluvapaalta palaava kirkkoherra Sammeli Juntunen.

Mikkelinpäivä.jpg

400-luvulta lähtien on syyskuun 29. päivä omistettu ylienkeli Mikaelille. Taistelu, jonka hän kävi pimeyden valtoja vastaan, liittyy pääsiäiseen. Kristus on saavuttanut ratkaisevan voiton pahan valloista, mutta taistelu jatkuu edelleen maailmassa. Myöhemmin mikkelinpäivästä on tullut kaikkien enkelien päivä, jolloin tutkistellaan heidän merkitystään ja tehtäviään. Jumalan sanansaattajina enkelit suojelevat ja opastavat ihmistä ja muistuttavat häntä Jumalan tahdon mukaisesta elämästä.

Jumalanpalvelukset sunnuntaina 3.10. klo 10

Perhemessu Enonkosken kirkossa. Enonkosken kirkko täyttää 135 vuotta. Mukana Pekka Auvinen, Mika Siekkinen, Helena Liukko, Marja Mustonen

Perhejumalanpalvelus Kerimäen talvikirkossa. Mukana Sanni Rissanen ja Maria Padatsu.

Messu Punkaharjun kirkossa. Mukana Sari Vauhkonen ja Mika Kari Pykäläinen.

Vanhusten viikon aloituspyhän messu Rantasalmen kirkossa. Mukana Kaisa Oittinen ja Sauli Rissanen. Messun jälkeen vanhusten viikon juhla kirkossa. Järj. Vanhus- ja vammaisneuvosto. Puhe Riitta Takkunen, musiikkia Retrotytöt.

Mikkelinpäivän enkelikirkko Savonlinnan Tuomiokirkossa. Mukana Sammeli Juntunen, Jani Lamberg ja Katariina Kokkonen. Musiikissa Savonlinna-Säämingin kirkkokuoro. Jumalanpalvelus striimataan seurakunnan Facebook-sivulle Facebook.com/savonlinnansrk

Messu Savonrannan kirkossa. Mukana Henrik Koponen, Tero Tyni ja Pia Rask. Kirkkokahvit messun jälkeen srk-kodissa. Lähetyspastori Tero Tyni kertoo lähetyksen uusimpia kuulumisia.

Sisätiloissa noudatetaan turvavälejä ja maskisuositusta.

2021-09-28 13:51:00.0