Hyvä Jeesus - Naisten ja miesten päivät la-su 16.-17.10.

Raamattutapahtuma Naisten ja miesten päivät järjestetään tänä vuonna koronan vuoksi poikkeuksellisesti vasta syksyllä ja Savonlinnan Tuomiokirkossa. Ohjelmassa on yhdessäoloa, raamattuopetusta ja laadukasta musiikkia. Päivien teemana on Hyvä Jeesus. Puhujavieraana on Jaakko Pirttiaho Kansan Raamattuseurasta. Musiikista vastaavat Minna ja Jussi Pyysalo Kangasalalta.

242474563_4122042104561781_7699563199115453638_n.jpg

Mitä tahansa elämä tuokaan tai maailmassa tapahtuisi, Jumala lähetti kerran Vapahtajan jokaista ihmistä varten. Miten Jumalan hyvyys koskettaa vai koskettaako se? Mitä Jeesus merkitsi joillekin ihmisille Uuden testamentin lehdillä? Entä tänään sinulle ja minulle?

Naisten ja miesten päivillä puhuu kokemuksistaan ja löydöistään Raamatun äärellä kirjailija ja raamattukouluttaja Jaakko Pirttiaho>>Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Jaakon lupaava poliisin ura katkesi 2000-luvulla onnettomuuden takia. Nyt hän on Kristillisen kirjan 2021 palkintoehdokkaana teoksellaan Rakkaat raajarikot ja kirjoittaa mm. suosittua blogia yksinuskosta.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Päivien musiikista vastaavat Minna ja Jussi PyysaloLinkki avautuu uudessa välilehdessä Kangasalalta. Minna laulaa ja Jussi soittaa koskettimia. Minna on koulutukseltaan luokanopettaja. Jussi on soittanut pitkään monenlaisissa kokoonpanoissa ja opiskellut viime vuosina kirkkomuusikoksi.

Naisten ja miesten päivät alkavat aamukahveilla Tuomiokirkossa lauantaina 16.10. klo 9. Päivän aikana kuullaan kaksi Jaakon raamattuopetusta, vietetään välissä omatoiminen lounastauko 11.30-12.30 ja nautitaan nimikkolähettien hyväksi päiväkahvit Savonlinnan seurakuntakeskuksella (Kirkkokatu 17). Kirkossa vapaaehtoisen lahjan voi jättää lauantaina Kansan Raamattuseuran työlle.

Lauantain päätteeksi on tarjolla Minna ja Jussi Pyysalon Iloinen konsertti klo 15 kaikenikäisille Tuomiokirkossa. Konserttiin on vapaa pääsy.

Sunnuntaina 17.10. klo 10 kokoonnutaan messuun Tuomiokirkkoon teemalla Jeesuksen lähettiläät. Messussa saarnaa Jani Lamberg, liturgina on Kaisa Oittinen ja kanttorina Minna Malinen.

Tutustu päivien ohjelmaan täällä >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

PS.

Perjantaina 15.10. klo 18 vietetään Tuomiokirkossa Pariskuntien iltaa>>Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Perheneuvoja, psykoterapeutti Satu Valkonen alustaa aiheesta Askeleita yhteyteen. Minna ja Jussi Pyysalo esittävät lauluja rakkaudesta ja huolenpidosta.

Lastenhoito on järjestetty seurakuntakeskuksella ennakkoon ilmoittautuneille klo 17.30-n. 19.45. Ilmoittautumiset yhteystietoineen ma-pe 5.-14.10. klo 9-15 p. 044 776 8021 tai sähköpostitse sarita.peuralanmaki@evl.fi

2021-10-02 01:02:07.0