Savonlinnan seurakunnan jäsenille tarjottiin mahdollisuus keskustella seurakuntien liitosprosessista

Savonlinnan seurakuntakeskuksessa järjestettiin 8.9. klo 18 kaikille avoin seurakuntalaisilta, jossa oli mahdollisuus keskustella ja esittää kysymyksiä Savonlinnan ja Sulkavan seurakuntien liitosprosessista. Tilaisuudessa olivat paikalla Savonlinnan seurakunnan talousjohtaja Heli Muhonen, vs. kirkkoherra Leena Paintola, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Poku Sihvonen sekä kirkkovaltuuston puheenjohtaja Juho Tiainen

Tilaisuuden aikana Heli Muhonen ja Leena Paintola kertoivat liitosprosessin taustoista, nykytilanteesta ja Sulkavan kanssa käydyistä keskusteluista. Kerimäkeläinen Poku Sihvonen ja rantasalmelainen Juho Tiainen taustoittivat liitosten vaikutuksia liittyvän seurakunnan näkökulmasta. Kerimäen seurakunta liittyi Savonlinnan seurakuntaan vuonna 2013 ja Rantasalmen seurakunta vuonna 2016.

Liitosprosessi ei herättänyt illan aikana voimakasta keskustelua. Seurakunnan edustajilta tiedusteltiin mm. onko työntekijöitä kuultu asiassa riittävästi. Muissa yleisöpuheenvuoroissa pohdittiin seurakuntien ja kirkon tilannetta ja työtä tässä ajassa sekä toivotettiin Sulkava lämpimästi tervetulleeksi Savonlinnan seurakuntaan, mikäli liitosprosessi etenee.

Seurakuntien kirkkovaltuustot antavat aiheesta lausuntonsa tuomiokapitulille 1.10. mennessä.

Tilaisuus striimattiin seurakunnan Facebook-sivulle Facebook.com/savonlinnansrk. Tallenne on katsottavissa kahden viikon ajan.

Thu Sep 09 10:19:40 EEST 2021