Savonlinnan oppaiden suositut hautausmaakierrokset alkavat taas

Opastettuja hautausmaakierroksia järjestetään tänä kesänä neljä kertaa Talvisalon hautausmaalla ja kerran Kirkkoniemessä.

Opastetut_kierrokset_hautausmaalla.jpg

Opastetut kierrokset Talvisalon hautausmaalla ovat aiempina kesinä olleet erittäin suosittuja. Kierroksilla on yleensä osallistujia 30:stä jopa 80:een. Mielenkiintoisia ja eläviä kierroksista tekee se, että osanottajilla on myös omia muistoja henkilöistä, joiden haudoilla pysähdytään. Heidän kertomuksensa tuovat mukavan lisän oppaan tarinoihin.  Moni onkin osallistunut samalle kierroksella jo useampana kesänä. Talvisalon lisäksi opastettu kierros järjestetään tänä kesänä myös Kirkkoniemessä, jossa kierrokselle johdattavat Linnankadun jouluista tutut rouvat Ada Liljeströn ja Elise Burgman. Savonlinnan oppaat ovat tehneet yhteistyötä seurakunnan kanssa jo yli 15 vuoden ajan.

Opastukset alkavat klo 17.30. Kesto n. 1 h-1,5 h. Vapaa pääsy. Kierrokset toteutetaan voimassa olevien kokoontumisrajoitusten puitteissa.

Opastukset Talvisalon hautausmaalla (Kalmistontie 1)
Ke 30.6. Kauppiaita, upseereita ja herrasmiehiä, Opas Timo Auvinen Ke 21.7. Talvisalon hautojen kertomaa, Opas Johanna Kotilainen Ke 28.7. Kauppiaita, upseereita ja herrasmiehiä, Opas Timo Auvinen Ke 4.8. Talvisalon hautojen kertomaa, Opas Johanna Kotilainen

Pe 6.8.  Päiväpromenadilla Kirkkoniemessä 1946 (Kellotornintie 26)

Linnankadun joulusta tutut rouvat Ada Liljeström ja Elise Burgman jatkavat yhteisiä tapaamisiaan ja vierailevat tällä kertaa Kirkkoniemen vanhalla hautausmaalla vuoden 1946 tunnelmissa. He keskustelevat ajankohtaisista asioista sodan jälkeisenä jälleenrakennuksen aikana ja tutustuvat myös Kirkkoniemen historiaan. Oppaat Anne Paulasuo ja Merja Leppänen.

Tue Jun 15 12:51:15 EEST 2021