Jälkiehtoolliset alkavat sunnuntaina 2.5.

Seudullamme voimassa olevien kokoontumisrajoitusten takia jumalanpalvelukset joudutaan edelleen toteuttamaan ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Tulevana pyhänä seurakuntamme kirkoissa voi viettää ehtoollista jumalanpalveluksen jälkeen niin kutsulla läpikulkuperiaatteella. Seurakuntalaiset voivat kuunnella jumalanpalveluksen nettiradiolähetyksenä klo 10 Tuomiokirkosta ja Rantasalmen kirkosta. Kirkkojen ovet aukeavat jumalanpalvelusten päätyttyä (aluekohtaiset ajat alla) ja ehtoollista on tarjolla 1-2 tunnin ajan. Kirkkoon otetaan pieni ryhmä seurakuntalaisia kerrallaan ja jonotus tapahtuu ulkona.

Ensimmäisen kerran jälkiehtoollinen toteutettiin Tuomiokirkossa kiirastorstaina. Silloin ehtoollisella kävi yli 80 seurakuntalaista.

Aluekohtaiset ajat ja ohjeet

Ehtoollinen Enonkosken kirkossa klo 11.30-12.30 Max. 4 henk. kerrallaan.

Ehtoollinen Kerimäen talvikirkossa klo 11.15. Max. 4 henk. kerrallaan.

Ehtoollinen Punkaharjun kirkossa klo 11.15-12.30 Max 2 henk. kerrallaan.

Ehtoollinen Rantasalmen kirkossa jumalanpalveluksen päätyttyä klo 12.30 asti

Ehtoollinen Savonrannan kirkossa ovet aukeavat klo 14. Ehtoollinen klo 14-15.30 Max 3 henk. kerrallaan.

Ehtoollinen Tuomiokirkossa jumalanpalveluksen päätyttyä klo 12.30 asti

Mon Apr 26 15:26:59 EEST 2021