Valoa! -tapahtumasta toivoa ja valoa tulevaan syksyyn

valoa_event.jpg

Sunnuntaina 13.9. klo 16 Savonlinnan Kauppatorilla

Torin lavalla Pekka Simojoki Trio ja Lauri ”Late” Johansson

Tervetulosanat Leena Paintola ja Tero Huvi

Valoa! tuomassa myös seurakuntien johtajat Timo Ala-Vainio; Savonlinnan helluntaiseurakunta, Bogdan Grosu; Saimaan ortodoksinen seurakunta, Pekka Hautakangas; Loisto-yhteys ry, Sammeli Juntunen; Savonlinnan seurakunta ja Timo Varuhin; Vaapaaseurakunta.

Savonlinnan kristilliset seurakunnat käynnistävät syyskauden toiminnan yhteisellä Valoa! -tapahtumalla 13.9. Savonlinnan Kauppatorilla. Tapahtumassa esiintyy Pekka Simojoki Trio ja puhujavieraaksi saapuu Lauri ”Late” Johansson. Valoa! -tapahtuman järjestävät Savonlinnan helluntaiseurakunta, Loisto-yhteys ry, Vapaaseurakunta, Saimaan ortodoksinen seurakunta ja Savonlinnan ev.lut.seurakunta. HUOM: Tapahtumassa noudatetaan 1-2 m turvavälejä. Sateen sattuessa Valoa! siirretään Tuomiokirkkoon, jossa maksimiosallistujamäärä on 260.

Suomen tunnetuin gospelmuusikko Pekka Simojoki esiintyy torilla trionsa kanssa. Mukana triossa kitaristi Sami Asp ja Pekan tytär Heidi Simelius. Konsertissa kuullaan sekä lauluja Simojoen tuoreelta Avara-levyltä että vanhempia hittejä. Simojoki on kirjoittanut uutta musiikkia myös koronakevään aikana ja saattaapa setissä olla mukana myös jokin aivan uusi laulu, joka on syntynyt poikkeuskevään tunnelmasta.

2000-luvun alussa Late Johansson oli Suomen pelätyin rikollinen. Johansson tuli uskoon vankilassa vuonna 2007 ja on siitä asti kiertänyt maata kertomassa omien kokemustensa kautta siitä, miten usko voi pelastaa kenet vaan.

Konsertin päätteeksi vietetään rukoushetki kotiseudun puolesta.

2020-08-26 13:32:10.0