Seurakunta onnittelee äitejä ruusuilla

Äitienpäivänä 10.5. seurakunta kiittää ja onnittelee äitejä ruusuilla. Koska yhteiset äitienpäiväjuhlat ja kukitukset jäävät tänä keväänä järjestämättä, ruusut tuodaan kirkkojen portaille noudettavaksi.

thomas-curryer-KVyFTJDgsUI-unsplash.jpg

Ruusun voi tulla noutamaan vaikka äitienpäiväkävelyllä. Myös perhe voi käydä noutamassa ruusun äidille.

Ruusuja on jaossa Savonlinnan Tuomiokirkolla, Enonkosken kirkolla, Kerimäen talvikirkolla, Punkaharjun kirkolla, Rantasalmen kirkolla ja Savonrannan kirkolla äitienpäivänä 10.5.  klo 11-13. Myös perhe voi käydä noutamassa ruusun äidille. Ruusuja on rajoitettu määrä.

Äitejä muistetaan  jumalanpalveluksissa

Perhejumalanpalvelus Kerimäen kirkosta striimataan klo 10 Kerimäen kappeliseurakunnan Facebook-sivulle www.facebook.com/kerimaenkappeliLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Talvikirkko on jumalanpalveluksen jälkeen avoinna 2 h ajan yksityistä rukousta ja hiljentymistä varten.

Jumalanpalvelus  Savonlinnan Tuomiokirkosta klo 10. Jumalanpalvelusta  voi kuunnella suorana lähetyksenä osoitteessa savonlinnanseurakunta.fi tai Järviradion taajuudella 89,6 MHz. Jumalanpalveluksen musiikissa kuullaan äitien äitiin eli äiti-Mariaan liittyviä teoksia kuten Ave Maria, Salve Regina ja Magnificat. Tuomiokirkko on jumalanpalveluksen jälkeen avoinna 2 h ajan yksityistä rukousta ja hiljentymistä  varten.

Jumalanpalvelus Rantasalmen kirkosta klo 10. Jumalanpalvelusta voi kuunnella suorana lähetyksenä osoitteessa savonlinnanseurakunta.fi

Huom. Kaikki jumalanpalvelukset järjestetään ilman läsnäolevaa seurakuntaa. Avoinna oleviin kirkkoihin saapuvia pyydetään muistamaan hyvä käsihygienia ja turvallinen välimatka muihin vieraisiin. Pienissäkin flunssaoireissa jäädään kotiin.

2020-04-30 07:47:36.0