Puhelinlangat laulaa -hanke tavoittaa puhelimitse yli 70-vuotiaat Savonlinnan seudulla asuvat

Savonlinnan Seudun Kolomonen ry:n vetämän hankkeen tavoitteena on kontaktoida kaikki yli 70-vuotiaat Sosterin alueella asuvat, jotka eivät ole palveluiden piirissä. Soittoja on toteuttamassa myös noin 20 seurakunnan työntekijää.

yhdessä_ita-savossa.png

Soitot aloitetaan viikolla 18 ja hankkeen piiriin kuuluu koko alueella yhteensä yli 9000 ikäihmistä. Soittoja toteuttavan seurakunnan lisäksi Savonlinnan kaupunki, Sosteri, Savonlinnan seudun kolomonen, Samiedu ja Xamk. Mukana on myös alueellamme toimivia järjestöjä sekä vapaaehtoisia.

Puhelun aikana kysellään kuulumiset ja varmistetaan, että henkilö saa arjessa tarvitsemaansa apua poikkeustilasta huolimatta. Mahdolliset lisäavun tarpeet raportoidaan auttaville tahoille.

Puhelinlangat laulaa on osa Yhdessä Itä-Savossa hanketta.

2020-04-15 09:06:00.0