Savonlinnalaisten kuorojen yhteinen joulukonsertti Tuomiokirkossa 11.12. klo 18.30

Tänä jouluna mukana on ennätysmäärä kuoroja ja esiintyjien ikähaitari on melkoinen: 3-vuotiaasta yli 90-vuotiaaseen.

Konsertti tarjoaa monipuolisen kattauksen jouluista kuoromusiikkia. Konsertissa on sekä säestyksellisiä että a cappella -kappaleita. Moni laulu on saanut syntynsä kuorojen oman väen piirissä - ainakin sovituksen osalta. Esiintyjien ikähaitari on melkoinen: 3-vuotiaasta yli 90-vuotiaaseen.
Tällä kertaa mukana on ennätysmäärä kuoroja. Uusimpina tulokkaina Savonlinnan Teatterikuoro Jari Pylväisen johdolla sekä Linna La Swingin kanssa esiintyvä Countryside Girls Sulkavalta. Tänä vuonna Savonlinnan Mieslaulajat on juhlinut 75-vuotistaivaltaan ja Savonlinna-kuoro 50 vuottaan. Juhlan aihetta on ollut myös Leena Astikaisella ja Cantilena-kuoroilla. Tämän vuoden valtakunnallinen Lapsenpäivä-palkinto jaettiin Savonlinnan Cantilena ry:n kuorotoiminnan ja Oulun Valveen elokuvakoulun kesken. Leena Astikainen on toiminut laulunopettajana ja johtanut lapsi- ja nuorisokuoroja Savonlinnassa vuodesta 1985. Tästä merkittävästä työstä kiitoksena hän sai myös Etelä-Savon taidepalkinnon. Kuorojen joulukonsertissa Leenan johtamina esiintyvät Laululeikkikuoro, Iloinen Lapsikuoro, Poikakuoro Juventus, Nuorisokuoro Linnanneidot sekä Naiskuoro Bel Canto. Konsertissa laulavat myös Elohopeakuoro, Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoro ja Seniorit, Savonlinnan Naiskuoro, Savonlinnan Gospelkuoro sekä Saimaan Ortodoksisen seurakunnan kuoro. Konsertti päättyy perinteiseen tapaan kuorolaisten ja yleisön yhdessä laulamaan virteen Maa on niin kaunis.

Savonlinnalaisten kuorojen yhteinen joulukonsertti ke 11.12. klo 18.30 Savonlinnan tuomiokirkossa. Vapaa pääsy, ohjelma 10€ konsertissa esiintyvien kuorojen toiminnan tukemiseen.

2019-12-03 15:01:00.0