Savonlinnan tuomiokirkon lauluyhtye esittää Bachin jouluoratorion Savonlinnassa ja Imatralla

Savonlinnan tuomiokirkon lauluyhtye juhlistaa adventtiaikaa tarttumalla Bachin jouluoratorioon, joka on muodostunut joulunalusajan klassikkoteokseksi. Edellisen kerran jouluoratoriota on esitetty Savonlinnassa 2000-luvun alussa.
Tuomiokirkon lauluyhtye

Tuomiokirkon lauluyhtyeen on perustanut Savonlinnan seurakunnan johtava kanttori Minna Raassina vuonna 2009. Yhtye toimii periodeittain, ja laulajat ovat pääasiassa musiikin ammattilaisia. Edellisen kerran kuoro esiintyi palmusunnuntaina esittäen paastonajan kuoromusiikkia.

J.S. Bach Jouluoratorio

Kantaatit I-III

Bachin jouluoratorion kolme ensimmäistä kantaattia käsittelevät jouluevankeliumin tapahtumia. Evankelistan kertomaa raamatun tekstiä koristavat loisteliaat kuoro-osuudet trumpetteineen ja patarumpuineen sekä kauniit ja herkät aariat ja duetot.

Solisteina mm.

Saara Silvennoinen ja Tiia Jaatinen, sopraano