Kahvikonsertti ystävyysseurakunnan toiminnan tukemiseksi

Savonlinnan seurakunnan Aunustyön tukiryhmä järjestää su 13.10. klo 14  kahvikonsertin seurakuntakeskuksessa. Konsertin tuotto käytetään ystävyysseurakuntamme Aunuksen ev.lut.seurakunnan toiminnan tukemiseen.

Konsertin musiikista vastaa Trio Malriikat sekä baritoni Hannu Leskinen. Leskistä säestää seurakuntamme emeritus kirkkoherra Jorma Marjokorpi. Ohjelma tarjoaa monipuolisen kattauksen hengellistä musiikkia sekä kotimaasta että ympäri maailmaa.

Liput 10 euroa, kahvista vapaaehtoinen maksu.

Trio Malriikoissa musisoi kolme eri puolilla Suomea asuvaa musiikinopettajaa: Malla Hultin, laulu, Riitta Arotie, laulu ja viulu sekä Katriina Roikola, laulu ja  piano. Trio Malriikoiden ohjelmisto sisältää tuttuja vanhoja sekä uudempia lauluja, myös venäläisiä ja israelilaisia.

Ba ritoni Hannu Leskinen on opiskellut yksinlaulua professori Matti Lehtisen johdolla Sibelius-Akatemiassa suorittaen mm. lauludiplomin ja musiikin maisterin tutkinnot. Hän on konsertoinut Suomessa, Ruotsissa, Saksassa ja Venäjällä (Pietarin filharmonian suuri sali). Leskisen baritoniääni tuli radion kautta laajalti tunnetuksi 1980-luvulla Yleisradion pyydettyä häntä laulamaan yksinlaulunauhoituksia. Hannu Leskinen oli ennen eläkkeellejäämistään Käpylän kanttorin virassa 39 vuotta.

Jorma Marjokorpi  opiskeli nuoruudessaan pianonsoittoa mm. Viipurin musiikkiopistossa Lahdessa. Vuonna 1963 hän aloitti opinnot Sibelius-Akatemian kirkkomusiikkiosastolla Helsingissä. Vuotta myöhemmin kirkkomusiikin opiskelu vaihtui teologian opintoihin Helsingin yliopistossa. Hän jatkoi kuitenkin vielä pari vuotta pianonsoiton opiskelua Sibelius-Akatemian yleisellä osastolla. Papiksi hänet vihittiin Helsingissä 1968. Eläkkeelle hän on jäänyt 2007 Savonlinna-Säämingin kirkkoherran virasta.

2019-10-08 15:04:00.0