"Sankareita, luusereita ja suuria kysymyksiä."

Lasten oma raamattutuokio alakouluikäisille 15.9., 13.10., ja 22.12. Tuomiokirkon messussa klo 10
Antti Rahikainen ja Leena Paintola ovat valmiita pohtimaan Raamatun sankareita ja luusereita yhdessä lasten...

Antti Rahikainen ja Leena Paintola valmistautuvat pohtimaan Raamatun sankareita ja luusereita yhdessä lasten kanssa

Kysyykö kouluikäinen lapsi kiperiä hengellisiä kysymyksiä? Olisiko mukava tulla kirkkoon lasten kanssa, mutta pitkä paikallaan istuminen pohdituttaa? Savonlinnan Tuomiokirkon messussa järjestetään tänä syksynä lasten omia raamattutuokiota saarnan ja esirukouksen aikana. ”Lapset kutsutaan sakastiin messun sana-osuuden alkaessa. Noin 20 minuuttia kestävän raamattutuokion aikana tutustutaan Raamatun sankareihin ja luusereihin lapsia kiinnostavalla tavalla ja keskustellaan pyhän aiheesta. Raamattutuokio sopii alakouluikäisille. Tuokion päättyessä lapset palaavat kirkon puolelle ja osallistuvat ehtoolliselle aikuisten kanssa”, kertovat tuokion vetäjät nuoriso- ja rippikoulupappi Antti Rahikainen ja johtava kappalainen Leena Paintola.

Ensimmäistä kertaa Sankareita, luusereita ja suuria kysymyksiä pohditaan tulevana sunnuntaina 15.9., jolloin Tuomiokirkossa vietetään XAMKin kirkkopyhää. Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu XAMK viettää yhteistä kirkkopyhää kerran vuodessa. Aikaisemmin kirkkopyhä on järjestetty Kotkassa ja Kouvolassa ja tänä syksynä on Savonlinnan vuoro.

Messussa saarnaa Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun hallituksen puheenjohtaja Jyrki Koivikko. Messun jälkeen XAMKin tarjomat kirkkokahvit.  Kirkkokahveille tuo kaupungin tervehdyksen kaupunginjohtaja Janne Laine.

2019-09-09 08:38:00.0